دانشگاه صنعتی شریف قهرمان مسابقات برنامه نویسی رایانه ای شد

به گزارش سیناپرس؛ زهرا طیبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تیمی سه نفره متشکل از یک دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف، یک دانشجوی دانشگاه فردوسی و یک دانش آموز از دبیرستان هاشمی نژاد مشهد نیز رتبه چهارم این رقابتها را کسب کرد.. 
وی ادامه داد: 30 تیم دانشجویی و دانش آموزی از سراسر کشور در ششمین دوره مسابقات برنامه نویسی FCPC در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد شرکت کردند. 
دیگر دبیر اجرایی این مسابقات نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از تمامی رشته‌ها می ‌توانند در این مسابقات شرکت کنند اما بطور طبیعی بیشتر شرکت کنندگان از رشته‌های کامپیوتر و ریاضی هستند. 
مرتضی ملک آبادی افزود: این مسابقات روز بیست و ششم مهر ماه در دانشگاه فردوسی مشهد و به منظور آمادگی برای مرحله نهایی کشوری برگزار و نتایج آن امروز اعلام شد. 
وی ادامه داد: چنانچه تیمها در مسابقات کشوری رتبه خوبی کسب کنند می ‌توانند در مسابقات جهانی شرکت کنند و اگر در مسابقات جهانی موفقیت به دست آورند می‌توانند در شرکتهای بزرگ برنامه نویسی کامپیوتری استخدام شوند. 
مسابقات بین‌المللی ACM-ICPC همه ‌ساله از سوی انجمن جهانی ACM و با پشتیبانی شرکتهای بزرگی چون آی.بی.ام به عنوان یکی از مهمترین و معتبرترین مسابقات برنامه ‌نویسی کامپیوتری در سطح جهان برگزار می‌ شود. تیمهای شرکت‌ کننده در این مسابقات دانشجویان دانشگاههای جهان هستند که درقالب تیمهای سه ‌نفره به رقابت می‌پردازند. این تیمها برای ورود به مرحله نهایی باید در مسابقات منطقه‌ای شرکت‌ و جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنند. تیمهای ایرانی، برای کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی هر ساله در مسابقات بین‌المللی ACM منطقه‌ غرب آسیا شرکت‌ کرده و با توجه به سهمیه منطقه در آن سال، تیمهای برتر به مسابقات جهانی راه می‌ یابند. 
در همین راستا هسته ‌مسابقات برنامه ‌نویسی ACM دانشگاه فردوسی مشهد اقدام به برگزاری رقابت برنامه نویسی FCPC در جهت آماده ‌سازی شرکت‌کنندگان برای مراحل بالاتر ‌کرد. 
پارسال 450 مسابقه منطقه ‌ای با حضور 46 هزار دانشجو از دو هزار و 900 دانشگاه جهان در 103 کشور برگزار شد و در نهایت 128 تیم برتر به چهلمین مسابقه جهانی در آمریکا راه یافتند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا