برنده جایزه 30 هزار پوندی جیمز دایسون چه کسی است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،بنیاد جیمز دایسون در انگلیس هر ساله مسابقه ای را برای تشویق مهندسان جوان در سطح بین المللی برگزار می کند. بنیان گذار این جایزه سِر جیمز دایسون مخترع معاصر انگلیسی است. 
طرح های ارائه شده در این مسابقه، راهکارهای جدید و ساده ای برای حل مشکلات موجود در سراسر جهان هستند. در واقع قرار است شرکت کنندگان با ارایه روش هایی تازه، ساده، ارزان و کاربردی برای سهولت در انجام امور مختلف رقابت کنند. 
برای مثال در حال حاضر زباله های پلاستیکی یکی از معضلات اصلی محیط زیست در سراسر جهان است و یکی از طرح های راه یافته به فینال این مسابقه در سال 2018، پلاستیکی زیست تخریب پذیر ساخته شده از نشاسته سیب زمینی است که در عرض دو ماه تجزیه و تخریب می شود و هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.
توربین بادی قابل استفاده در ساختمان های شهری برای حل معضل کمبود انرژی یکی دیگر از طرح های راه یافته به مرحله نهایی است. این توربین به راحتی در بالکن ساختمان برای تامین انرژی قابل نصب است و می تواند تمام جهات باد را برای تولید الکتریسیته شکار کند.
لانه پیش ساخته مورچه یکی دیگر از طرح های راه یافته به فینال است. در واقع این طرح یک روش آسان برای جذب مورچه ها و قرار دادن آنان در زنجیره غذایی مناطقی است که حشره خوار هستند. این طرح به حل معضل گرسنگی کمک می کند.
ربات ارزان قیمت Lighthouse نیز قرار است نشتی لوله های آب را شناسایی کند تا از هدر رفتن آب شرب جلوگیری شود.
این موارد بخشی از طرح های نهایی هستند و قرار است برنده در ماه نوامبر(10 آبان تا 9 آذر) اعلام شود.شرکت کنندگان برای جایزه 30 هزار پوندی رقابت می کنند و جایزه توسط شخص جیمز دایسون انتخاب می شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا