مشارکت استرالیا ، ژاپن و اتحادیه اروپا در برنامه فضایی عطارد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، از شبکه اس بی اس استرالیا، کانبرا ، با استفاده از ایستگاه رادیویی فضایی خود نقش کلیدی در ردیابی وحمایت از ماموریت ویژه فضایی توکیو- اروپا در عطارد دارد.
طبق گزارش رسانه های آسیایی ، برنامه پژوهشی فضایی عطارد امروز بعدازظهر با پرتاب BepiColombo شاتل فضایی بدون سرنشین از ایستگاه گویان فرانسه به سوی سیاره مرکوری آغاز خواهد شد.
فضاپیمای جدید برای بررسی و تحقیقات از نزدیک سیاره عطارد به عنوان یکی از مرموزترین سیاره‌های منظومه شمسی به فضا پرتاب می شود.
طبق این گزارش دو مدارگرد فضایی اروپایی و ژاپنی که قرار است امروز ماموریت به سیاره عطارد را آغاز کنند و این دوقلوها پیشتر در آژانس فضایی اروپا به نمایش درآمده بودند.
این دو مدارگرد به هم متصل خواهند شد تا ماموریت خود را از مدارهای زمین به سوی مدارهای عطارد با هم انجام دهند. اما این دو پس از آن که به نزدیکی عطارد رسیدند، از هم جدا خواهند شد تا دو ماموریت متفاوت را انجام دهند.
ایستگاه رادیویی New Norcia در حدود 140 کیلومتری شمال شهر پرت مرکز ایالت استرالیای غربی ، یک مرکز ردیابی امواج رادیویی در استرالیاست که سفر هفت ساله این فضا پیما به عطارد را نظارت و تحت بررسی قرار خواهد داد.
شبکه ای بی سی نیز گزارش داد: این مأموریت یک پروژه مشترک توسط آژانس فضایی اروپا و آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن است که شامل پرتاب دو مدارگرد جداگانه در مدار عطارد است. این برنامه براساس نتایج دو تحقیق قبلی در مورد این سیاره که توسط سازمان هوافضای آمریکا (ناسا) انجام شده ، اجرا می شود.
ایستگاه فضایی نیونوریکا در استرالیا حرکت این فضاپیما را در سه روز اول و سپس در مدت هفت سال ماموریت آن ، مورد نظارت دقیق و بررسی های مرتبط قرار خواهد داد.
ماموریت اصلی این فضاپیما اندازه گیری های محیط سیاره و کسب اطلاعات تحولات مرتبط با وضعیت تکامل سیستم خورشیدی دراین سیاره است.
اما نتایج اولیه این ماموریت در صورتی که بپی کلمبو به درستی در مسیر خود پیش رود از هفت سال آینده زمانی که این مدارگردها در مدارعطارد قرار بگیرند مشخص خواهد شد.
کاوشگر فضایی آمریکایی که ماموریتش سه سال پیش در مدار عطارد به پایان رسید، 270 هزار تصویر از سطح این سیاره ارسال کرد.
آژانس فضایی اروپا، هزینه این پروژه را بسیار سنگین و یک میلیارد و 300 میلیون یورو برآورد کرده است.
با این وجود دانشمندان فضایی دمای بسیار بالا، نیروی گرانش یا جاذبه بسیار قوی خورشید و تشعشعات ویرانگر خورشیدی را که در مدار عطارد (مرکوری) وجود دارد، از مهمترین چالش‌های عمده این فضاپیمامی دانند از این رو برخی ستاره شناسان معتقدند این فضاپیمای جدید به سوی جهنم پرواز خواهد کرد.
تیر یا عطارد کوچکترین و نزدکترین سیاره به خورشید در منظومه خورشیدی است و به همین دلیل داغ ترین سیاره این منظومه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا