عدم استقبال از نسل پنجم ارتباطات مخابراتی

نسل پنجم (5G) از قابلیت دستیابی به سرعت 1 تا 10 گیگابایت بر ثانیه برخوردار است؛ این بدان معناست که یک فیلم سه بعدی 120 دقیقه‌ای در مدت زمان 6 ثانیه دانلود می شود.

بستر نسل پنجم ارتباطات سلولی سیار، تضمین‌کننده سرعت بالای اینترنت، ارائه خدمات بهتر برای تلفن همراه، سیستم‌های امنیتی منازل و تحقق هرچه بیشتر اینترنت اشیاء (IoT) خواهد بود؛ اما این مسأله نیازمند نصب آنتن‌های بی‌سیم (wireless) بیشتر در سطح معابر و خیابان‌ها است.

شرکتVerizon  یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات 5G در آمریکا است و قصد دارد برای راه‌اندازی و ارائه خدمات، آنتن‌های جدیدی را در سراسر اوکلند (ایالت کالیفرنیا) نصب کند؛ اما این اقدام با اعتراض گسترده مردم به ویژه ساکنان منطقه اوکمور (Oakmore) مواجه شده است.

یکی از مشکلات مسئولان این شرکت، وجود درختان متعدد بلوط و سرخ چوب در منطقه دره‌ای در اوکمور است که می‌ تواند باعث ایجاد اختلال در سیگنال‌های بی‌سیم شود؛ به همین دلیل باید آنتن‌های بیشتری در سطح خیابان‌ها و معابر نصب شوند.

اما مخالف پروژه‌های جدید زیرساخت بی‌سیم در منطقه معتقدند که نصب آنتن‌های بیشتر و قرار گرفتن در معرض سیگنال‌های بی‌سیم برای سلامتی انسان مضر بوده و با افزایش خطر ابتلا به سرطان همراه است؛ اگرچه هنوز ارتباط سیگنال‌های بی‌سیم با بروز سرطان تأیید نشده است. درعین حال، این سیگنال‌ها بر زندگی پرندگان مهاجر کالیفرنیا اثر منفی می ‌گذارند.

مسئولان شرکتVerizon  قصد دارند با برگزاری جلسات مشورتی با نمایندگان منطقه، علاوه بر اطلاع‌رسانی کافی در مورد مزایای نسل پنجم و امکان ارائه خدمات بهتر، نگرانی مردم از نصب آنتن‌های جدید را برطرف کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا