ارسال 224 مقاله به چهارمین همایش ملی انجمن رسوب‌شناسی ایران

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،افشین زهدی درگفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میزبانی دانشگاه زنجان چهارمین همایش ملی انجمن رسوب‌شناسی ایران و بیان اینکه انجمن رسوب‌شناسی ایران از سال 89 تاسیس و فعالیت خود را شروع کرده است، گفت: از زمان افتتاح این انجمن تاکنون سه همایش برگزار شده است که چهارمین دوره این همایش در دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سومین دوره این مسابقه در مدیریت اکتشاف شرکت نفت برگزار شد که بالغ بر 109 اثر به این دوره از جشنواره ارسال شده است.

دبیرعلمی چهارمین همایش ملی انجمن رسوب‌شناسی ایران افزود: چهارمین دوره این همایش دوم و سوم آبان‌ماه در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود و در این دوره یک رشد قابل توجهی نسبت به دوره‌های قبل در خصوص ارسال مقاله مشاهده شده است که در حدود دو برابر دوره‌های قبل اثر ارسالی داشته‌ایم.

وی افزود: در این دوره از همایش 224 مقاله علمی به صورت سخنرانی و پوستر پذیرفته شده است که در روز برگزای همایش، شرکت‌کنندگان به ارائه جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه‌های مرتبط با رسوب‌شناسی از قبیل مدل‌سازی سیستم‌های نفتی، آبخوان‌ها، رسوبات و فرایندهای زیست محیطی و ژئوتوریسم در ارتباط با پدیده‌های رسوبی می‌پردازند.

زهدی اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، در این همایش مهمانان ویژه‌ای از قبیل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مشاور وزیر نفت، قائم مقام مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، مدیرکل اداره زمین‌شناسی شرکت ملی نفت مناطق نفت‌خیز جنوب و بسیاری از پیشکسوتان و زمین‌شناسان برجسته ایران حضور خواهند داشت.

وی با اشاره بر اینکه بالغ بر 70 درصد سطح زمین را رسوبات تشکیل می‌دهد، گفت: این رسوبات منبع هیدروکربن، نفت، زغال سنگ است و بسیاری از سوخت‌های فسیلی در این نوع از سنگ‌ها کشف و استخراج می‌شوند به همین جهت دستیابی به دانش روز در این زمینه اهمیت پیدا می‌کند.

استاد دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: ایران به لحاظ علم رسوب‌شناسی در خاورمیانه شناخته شده است و بسیاری از اساتید این علم جزو سرآمدان این حوزه هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی این همایش بالغ بر شش دانشجوی دکترا و چهار دانشجوی فوق‌لیسانس به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت و بالغ بر 32 هیئت علمی سخنرانی خواهند داشت و مقدار قالب توجهی از آثار نیز به صورت پوستر به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا