تزریق واکسن آنفلوانزا ۲ هفته قبل از عزیمت به کشورعراق

 پیرحسین کولیوند با بیان این که زائران اربعین حسینی به منظور حفظ سلامتی خود لازم است نکات بهداشتی را در حین سفراعمال کنند، گفت: زائران در صورت داشتن بیماری یا مشکلات جسمی قبل از سفر به پزشک خود مراجعه کنند و حین سفر داروهای مصرفی روزانه و لیست داروهای مصرفی و دوز آن‌ها را به همراه داشته باشید.

وی در ادامه با اشاره به این که از تماس نزدیک با افراد ناخوشی که سرفه، عطسه و تب دارند، خودداری کنید و بیش از یک متر فاصله بگیرید، اظهارکرد: دست‌های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشوئید چرا که شستشوی مداوم دست‌ها به تنهایی تا ۵۰ درصد از انتقال بیماری‌های عفونی پیشگیری می‌کند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور توصیه کرد: ژل ضدعفونی دست همراه داشته باشید واز تماس دست آلوده با چشم و دهان خود جدا بپرهیزید همچنین از سجاده، لیوان و بطری آب شخصی خود استفاده کنید.

کولیوند با اشاره به این که برای نوشیدن آب حتماً از آب معدنی بسته بندی شده استفاده شود، گفت: برای تامین غذا حتی الامکان به موکب های ایرانی و مراکز معتبر مراجعه  کرده واز مصرف سبزی خام یا غذاهای حاوی سبزی خام و سس های مختلف خودداری کنید.  

وی با تاکید بر این که زائران از تماس، دست دادن و روبوسی با دیگر زائران حتی الامکان خودداری کنند، افزود: در هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را با دستمال بگیرید و دستمال را در سطل آشغال بیاندازید و در صورت نبود دستمال از بالای آستین لباستان استفاده کنید.

سرپرست اورژانس کشور با توصیه به این که از مصرف شیر خام و سایر فرآورده های لبنی غیر پاستوریزه جداً خودداری شود، افزود: از خرید و مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی از دست فروشان پرهیز نمائید.

وی همچنین گفت: در شلوغی جمعیت سعی کنید جلوی دهان و دماغ خود را با ماسک بپوشانید و در صورت بروز تب و علائم تنفسی بلافاصله به پزشک کاروان مراجعه کنید و در این مواقع مایعات زیاد بنوشید و استراحت و خواب کافی داشته باشید.

کولیوند با تاکید بر این که زائران حتما بیماری وبا را جدی بگیرند و در صورت بروز فوراً به پزشک مراجعه کنند، به علائم شایع بیماری وبا اشاره کرد و گفت: اسهال آبکی شدید با دفعات اجابت مزاج غیرقابل شمارش و شبیه آب برنج و بدبو، نبودن دل درد و دل پیچه برخلاف بسیاری از بیماریهای گوارشی، گرفتگی عضلات پشت ساق پا، عطش فراوان، فقدان خون در مدفوع، استفراغ بدون حالت تهوع، احساس پری و غرغر شکم و فقدان تب از علائم این بیماری است.

به گزارش وبدا،سرپرست سازمان اورژانس کشور در پایان از زائران اربعین حسینی در خواست کرد: هرگونه طغیان ناشی از آب و مواد غذایی (اگر دو نفر یا بیشتر از یک غذا یا آشامیدنی مشترک استفاده کرده و علائم بالینی مشترک داشته باشند) را به پزشک یا کادر بهداشتی مستقر گزارش کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا