بهره گیری از استعداد نخبگان در گرو همیاری نهادهای عمومی وخصوصی

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،پرویز کرمی با اشاره به دیدار بیش از دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی با مقام معظم رهبری به مهر گفت: مقام معظم رهبری به این موضوع تاکید کردند که تلاش نخبگان در کشور باعث شده که کشور ما جزء یکی از کشورهای با استعداد در نیروی انسانی متخصص باشد.

وی با تاکید براینکه از چند نظر حضور این نخبگان در محضر مقام معظم رهبری به نفع نخبگان است، گفت: مقام معظم رهبری، تذکراتی به مسئولان و مدیران در زمینه توجه به نخبگان می دهند که امسال هم نکاتی داشتند.

کرمی افزود: از طرف دیگر مقام معظم رهبری داشته هایمان را یاداوری می کنند و به خود نخبگان تذکر می دهند که در تعامل متقابل و دوجانبه بین نظام و نخبگان، این کشور سود می کند و سود آن به مردم  می رسد.

به گفته رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همیشه معظم له، امید بخشی و توجه به نیروی جوان، همنشینی با جوانان نخبه را به مسئولان به مدیران مسن و سالخورده توجه می دادند که این بار نیز بیشتر این موضوع را مد نظر قرار دادند.

کرمی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که باید از نظرات جوانان فعال، با نشاط و پایه کار در بخش های مختلفی در دولت و نظام استفاده شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری، تاکید ویژه ای به حوزه نفت و استفاده از نخبگان در تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد مستقل و دانش بنیان یا همان  اقتصادمقاومتی داشتند.

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه رهبری هم به توجه به نظرات این نخبگان در برنامه ریزی های کشور تاکید کردند، گفت: خوشحال هستم که تلاش های بنیادملی نخبگان مد نظر مقام معظم رهبری قرار گرفته و ایشان از زحمات بنیادملی نخبگان تشکر کردند و البته بلافاصله توجه دادند به تلاش شبانه روزی و تاکید کردند در بنیاد این اقدامات دچار روزمرگی نشود و همواره نوآوری در روش ها مد نظر قرار بگیرد.

به گفته کرمی، رهبری به شناسایی، جذب، هدایت و ساماندهی و مجالست با نخبگان و شنیدن حرفهای آنها تاکید فراوانی کردند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون در شناسایی و به کارگیری نخبگان مراکز علمی و دانشگاهها همکاری داشته اند ولی باید بیش از اینها باشد، گفت: می بایست در راستای استفاده از نخبگان همه آحاد دولت و نهادهای حتی عمومی و بخش خصوصی به کمک بیایند تا نخبگان را بیشتر در مجاری تصمیم گیری قرار دهیم و از توانایی های آنها در رفع مشکلات کشور بهره مند شویم.

مشاور معاون علمی و فناوری ادامه داد: همچنین در موضوع نفت که مقام معظم رهبری تاکید داشتند می بایست از اقتصاد نفتی دور شویم و به سمت بهره گیری از استعداد ها و ظرفیت های  نخبگان برویم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا