جایگاه مناسب ایران در پزشکی کودکان

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در بازدید از طرح توسعه بیمارستان کودکان امام حسین (ع) اصفهان افزود: تاکنون 14 رشته فوق تخصص کودکان و نوزادان در کشور دایر شده است.
وی با بیان اینکه در زمینه پژوهش، مقاله و نوآوری ها در طب کودکان و نوزادان نیز عملکرد خوبی داشتیم تاکید کرد: مهمتر از اینها اعتماد مردم به متخصصان نوزادان و کودکان است که این اعتماد پس از سال ها تلاش و تربیت نیروهای متخصص و ارایه خدمات پزشکی حاصل شده است. 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هر چند از نظر ساخت و ساز بیمارستان کودکان و اطفال کشورهای ثروتمند همسایه ممکن است به مراتب از ما بهتر باشند ولی از نظر نیروهای متخصص ایران در وضعیت بهتری است. 
وی همچنین به بازدید خود از طرح توسعه بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان اشاره کرد و گفت: در این بیمارستان 150 تخت ویژه کودکان و نوزادان راه اندازی و بخش های مختلفی مانند همراه سرا در آن احداث می شود. 
طرح توسعه بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان در زیربنای 25 هزار و 600 مترمربع و هفت طبقه با برآورد هزینه یک هزار و 500 میلیارد ریال با کمک خیران در حال اجرا است. 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در بازدید از مرکزدرمانی خیریه ابوالفضل (ع ) اصفهان گفت: برون سپاری دیالیز به بخش های خصوصی و خیریه ها باعث کمک به مردم و دسترسی بیشتر آنها به این امکانات شده است.
قاضی زاده هاشمی افزود: افراد نیکوکار و خیر بسیاری در کشور از جمله اصفهان هستند که با ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی از جمله بخش دیالیز برای کمک به همنوعان خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
وی افزود: راه اندازی بخش های دیالیز از سوی بخش خصوصی و خیریه ها به دانشگاه های علوم پزشکی اجازه می دهد تا بخشی از تخت های ویژه خود را جایگزین تخت های دیالیز کنند.
وزیر بهداشت افزود: حمایت از خیریه ها باعث می شود تا آنها متناسب با مناطقی که بیماران تجمع بیشتری دارند بخش های دیالیز بیشتری راه اندازی کنند.
مرکز پزشکی تخصصی حضرت ابوالفضل (ع) اصفهان با هزینه 400 میلیارد ریال و زیربنای 10 هزار مترمربع در هفت طبقه ساخته شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی به منظور بازدید تعدادی از خیریه های بیمارستان ها و حضور در اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت به اصفهان سفر کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا