قرص‌های روباتیک برای کمک به بیماران دیابتی

 تزریق انسولین، یکی از اصلی ترین راه حل های مبارزه با بیماری دیابت در نوع پیشرفته آن است که معمولا پروسه ای دردناک و ناخوشایند را برای مبتلایان به دیابت به همراه دارد. اما اکنون محققان سوئیسی شرکت داروسازی Novartis از روش جدیدی با نام «قرص های روباتیک» خبر داده اند که می تواند جایگزین تزریق انسولین شود.

این قرص ها در ظاهر کاملا شبیه به قرص های معمولی هستند اما در حقیقت بیماران دیابتی با مصرف این قرص ها روبات کوچکی را وارد بدن خود می کنند تا به کنترل میزان قند خون پرداخته و انسولین مورد نیاز شخص را از طریق سوزن های بسیار نازک و باریکی که در قرص تعبیه شده به بدن تزریق کند. اما این سوزن های بسیاری نازک و کوچک نیز از جنس قند هستند تا پس از پایان انجام ماموریتشان توسط معده جذب شوند.

به گزارش مهر, محققان امیدوارند تا بتوانند از این روش برای درمان و همینطور تزریق متفاوت دارو در بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید، پسوریازیس و MS نیز بهره ببرند. کمپانی Novartis در تلاش است تا در ۱۸ یا ۲۴ ماه آینده بتواند تحقیقات جامع و گسترده تری را در رابطه با اینکه این روش می تواند در درمان چه بیماری های دیگری سودمند باشد را نیز انجام دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا