فناوری نوین مهاربند کمانش بومی سازی شد

به گزارش سیناپرس ، رضا قنبری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فناوری مهاربندهای کمانش‌ ناپذیر نخستین بار سال 1995 میلادی توسط مهندسان ژاپنی پس از زلزله بندر کوبه در آن کشور ابداع شد.

وی یادآور شد: این فناوری تاکنون تنها توسط سه شرکت ژاپنی و آمریکایی در پروژه‌های ساختمانی به اجرا گذاشته می‌ شد که مهندسان ایرانی موفق به بومی سازی و اجرای آن در داخل کشور شدند.
قنبری ادامه داد: مهاربندهای کمانش ‌ناپذیر در فشار دچار کمانش نمی‌ شوند و برخلاف «سامانه مهاربندهای همگرا» قابلیت تحمل توامان کشش و فشار را دارند. فناوری نوین مهاربند کمانش ناپذیر از لحاظ فنی در مقابل نیروی زلزله بسیار قابل قبول می باشد و بهترین عملکرد آن برای ساختمانهای میان مرتبه و بلندمرتبه است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: صرفه جویی در فونداسیون با توجه به کاهش مصرف میلگرد، ایمنی بالا، قابلیت استفاده از انواع اتصال، قابلیت تعویض در زلزله‌ های بزرگ و شکل پذیری بالا از ویژگیهای بارز خاص فناوری مهاربندهای کمانش‌ناپذیر است.
وی افزود: شرکت بناراد بریس کیان با نام اختصاری BRBKIAN از شرکت های مرکز رشد فناوری جامع پارک علم و فناوری خراسان به فناوری طراحی و ساخت مهاربندهای کمانش‌ناپذیر یا BRB در صنعت ساختمان دست یافته و آن را با موفقیت در ساختمان های مسکونی به اجرا گذاشته است.
دکتر قنبری گفت: این شرکت فناور تنها شرکت در ایران است که تاییدیه‌ های لازم را برای تولید مهاربندها کمانش ناپذیر از مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی اخذ کرده است. برای اجرای هر پروژه ساختمانی این مهاربندها می بایست بطور مجزا طراحی و اجرا شوند.
شرکت «بناراد بریس کیان» از سال 1394 در مرکز رشد فناوری جامع پارک علم و فناوری خراسان پذیرفته شد و مدت دو سال است که به عنوان شرکتی فناور در حوزه ساختمان فعالیت دارد.
پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال 1381 با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکتها و موسساتی که بر پایه علم و دانش فعال هستند، آغاز کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا