مسابقات مناظره دانشجویی موجب پیشرفت سطح گفتمان می‌شود

به گزارش سیناپرس؛ علیرضا آبرود در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دانشجویان در اوج نشاط و انرژی هستند و به دلیل برخی از این پارامترها و انرژی‌های مثبت از صبر و حوصله کمی برخوردارند، بر همین اساس لازم است از منظر علمی و منطقی تمرینی به منظور افزایش صبر آن‌ها انجام گیرد که مسابقات مناظرات تمرینی در راستای افزایش صبر خواهد بود.

سرپرست دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به طور کلی مناظرات، تمرینی است تا جوانان و به خصوص دانشجویان یاد بگیرند که در مقابل دیدگاه دیگران، صبر و تحمل پیشه کرده و قدرت انتقادپذیری و استدلال را افزایش داده و بیاموزند مطالبی که ارائه می‌دهند، شامل منبع موثق و برگرفته از دانش مستند فردی باشد.

وی افزود: توسعه فرهنگ گفتمان، توسعه نشاط روحی و تمرکز بر مدیریت افکار دانشجویان از شاخص‌ترین نتایج برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی است.

آبرود خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویان با مدیریت مطلوب، می‌تواند تمرینی در راستای آزادی بیان، گفتمان آزاد بر مبنای علم باشد و موجب اثربخشی در جامعه شود چرا که در حال حاضر جامعه نیاز به این تفکر دارد.

سرپرست دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری میزبانی مسابقات مناظرات دانشجویی را یک فرصت طلایی برای استان دانست و گفت: معرفی چهارمحال و بختیاری به عنوان یک استان دانشجو محور از دیگر پیامدهای این مسابقات است و موفقیت در این زمینه موجب ارتقا سطح گفتمان در استان خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: لازم است که در این خصوص مشارکت، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب صورت گیرد تا جوانان استان بتوانند از توانایی‌های خود بهره برده و با تکاپوی خود و کسب مقام برتر در سطح کشور، موجب نشان دادن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه گفتمان‌های علمی، منطقه‌ای و استدلاهای مناظره‌ای شوند.

آبرود خاطرنشان کرد: تجربه زیبای مناظرات دانشجویی موجب ارتقا سطح کیفی جامعه از لحاظ علمی در حوزه گفتمان شده و می‌تواند جامه را در هر بخشی از لحاظ گفتمان آماده پذیرش تغییرات کند.

سرپرست دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه کمی سیاست گفتمان در مراکز و دانشگاه‌ها تاثیر بسیار خوبی خواهد داست و دانشجویانی که در این مسابقات و در گفتمان‌ها شرکت می‌کنند، در آینده به عنوان بهترین داور و مشاورانی خواهند بود که این تجربه را به سایر بخش‌ها به خصوص دانشجویان انتقال خواهند داد.

وی در پایان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در این خصوص به عنوان یک شروع کننده و مبدا این گفتمان بوده و در سایر فعالیت‌های فرهنگی عملکرد بسیار مطلوبی داشته و مطمئنا استفاده از تمام پتانسیل‌های جهاددانشگاهی می‌تواند آغاز منبع تحولات خوبی در استان باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا