فرصت‌های شغلی بیشتر برای زنان در حوزه فناوری

این نظرسنجی (The 2018 Harvey Nash Women in Technology) با مشارکت 681 زن و مرد در حوزه فناوری در بازه زمانی 1 تا 29 اوت سال جاری میلادی انجام شد. در این مطالعه، تفاوت‌های میان زنان و مردان شاغل در حوزه فناوری اطلاعات از رده پایین تا مدیران ارشد مورد بررسی قرار گرفت.

براین اساس، 31 درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که سازمان‌های متبوع آنها از زمان استخدام، برنامه‌های توسعه شغلی برای زنان ایجاد کرده‌اند که یک افزایش 41 درصدی نسبت به 2 سال قبل را نشان می‌دهد.

همچنین 29 درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که شرکت‌های آنها برنامه‌هایی برای حمایت از استخدام زنان در حوزه فناوری ارائه کرده‌اند.

حدود نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی (46 درصد) عنوان کردند که انعطاف‌پذیری (برای استخدام زنان در حوزه فناوری) به رفتاری متداول در شرکت‌های آنها تبدیل شده است؛ اما شکاف پرداخت دستمزد و وضعیت محیط کاری برای زنان و مردان فعال در حوزه فناوری باید برطرف شود.  

در نظرسنجی 2 سال قبل، حدود 35 درصد از زنان شاغل در حوزه فناوری از دستمزدهای خود رضایت داشتند که این میزان درحال حاضر به 51 درصد افزایش یافته است.

با این حال، نابرابری حقوق و دستمزد میان مردان و زنان همچنان اصلی‌ترین شکایت زنان محسوب می‌شود. براین اساس، تنها 30 درصد زنان شاغل در حوزه فناوری معتقدند که شرکت‌های آنها دستمزد مساوی به کارمندان زن و مرد پرداخت می‌کند.

به گفته آنا فرازتو (Anna Frazzetto)، رئیس بخش فناوری هاروی نش آمریکا،  تعداد زنان حاضر در تیم‌های فناوری شرکت‌ها افزایش یافته است؛ اما روند این پیشرفت نسبتا آهسته بوده و باید اقدامات جدی‌تری به ویژه در زمینه پرداخت دستمزدهای برابر (میان مردان و زنان) صورت بگیرد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: apnews

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا