انقلاب دیجیتالی و موضوع آب در آسیا-اقیانوسیه

آسیا یکی از مراکز (هاب‌های) دانش در جهان محسوب شده و فناوری اطلاعات (IT) در این نقطه از جهان، سریعتر از سایر نقاط درحال رشد است؛ اما متخصصان، پژوهشگران و کارشناسان، تمرکز ویژه خود را به وضعیت ردپای آب (water footprint) در این منطقه معطوف کرده‌اند.

در نشست و نمایشگاه CloudExpo Asia 2018 در سنگاپور، بحران آب منطقه آسیا- اقیانوسیه مورد بررسی قرار گرفت.

منطقه آسیا- اقیانوسیه جزو مناطقی است که براساس اعلام سازمان ملل، تحت تأثیر بحران خاموش آب قرار دارند. نتایج بررسی‌های مختلف نشان می دهند که حدود 1.6 میلیارد نفر از ساکنان آسیا- اقیانوسیه به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دسترسی کافی ندارند.

سازمان اکولب (Ecolab) با همکاری مایکروسافت و تراکاست (Trucost)، دستگاهی به نام Water Danger Monetizer را طراحی کرده است. این دستگاه یک ابزار مدلسازی است که وضعیت کمبود آب را شبیه‌سازی و به تضمین تأمین آب برای نسل‌های آینده کمک می‌کند.

دستگاه Water Danger Monetizer علاوه بر ارائه داده‌های عملیاتی، به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا تأثیر کاهش منابع آبی را بهتر درک کنند.

همچنین مراکز، شرکت‌ها و سازمان‌ها با مصارف بالای آب در بخش‌های مختلف، باید اقداماتی در جهت استفاده مجدد، تصفیه، خودکارسازی فرآیند مصرف و جمع‌آوری آب با هدف استفاده پایدار از منابع آبی و کاهش ردپای آب – مقدار واقعی آب مصرفی بر اساس شرایط و اقلیم هر منطقه – انجام دهند.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: freshlyvibes

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا