امنیت سایبری نیازمند فناوری‌های نوین است

بر اساس گفته کارشناسان حاضر در اجلاس فناوری‌های مرتبط با فعالیت‌های سایبری که ماه گذشته میلادی در شهر چنگدو (Chengdu) در جنوب غربی چین برگزار شد، امنیت سایبری در دوران دیجیتال به فناوری‌های نوین نیازمند است.

به باور متخصصان امنیت شبکه، اقدامات قدیمی مانند نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس، فایروال‌ها و سیستم‌های ردیابی نفوذ، قابل‌رقابت با حملات سایبری هدفمند نیستند و به‌راحتی می‌توانند توسط مهاجمان دست‌کاری شوند.

شن چانگژانگ (Shen Changxiang) از محققین آکادمی مهندسی چین در این رابطه می‌گوید: «دیگر اقدامات قدیمی مانند نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس، فایروال‌ها و سیستم‌های ردیابی نفوذ، قابل‌رقابت با حملات سایبری هدفمند نیستند و به‌راحتی می‌توانند توسط مهاجمان دست‌کاری شوند.»

او در ادامه اظهاراتش گفت: «ما باید در برابر حملات سایبری ایمن باشیم و محاسبات قابل‌اعتماد را دوباره دسته‌بندی کرده و از کدها به‌عنوان ژن‌ها، برای تشخیص عناصر شبکه به‌موقع استفاده کنیم.»

ژنگ جونفانگ (Zheng Junfang) مدیر ارشد سایت آنلاین خرده‌فروشی علی‌بابا نیز در این رابطه گفت: «رویکردها و فن‌آوری‌های جدید باید برای دفاع از طریق حمله مورداستفاده قرار گیرند همان‌گونه که سایت آنلاین علی‌بابا در حال بررسی فن‌آوری‌های پیشرفته امنیتی مانند دفاع الگوریتمیک و هوش مصنوعی است. ما تنها با ایجاد روش‌ها و الگوهای تفکر می‌توانیم نوآوری شگرف فناوری‌های امنیتی سایبری را به انجام برسانیم.»

نی چوانگنان (Ni Guangnan) یکی دیگر از پژوهشگران آکادمی مهندسی چین نیز در این رابطه اظهار داشت که فن‌آوری‌ها و محصولات جدید امنیت سایبری نیازمند قدرت کافی برای جایگزینی کسانی است که بازار را در انحصار خود درآورده تا با استفاده از سیستم ناوبری بتواند در بازار ایستادگی کند. به‌عنوان نمونه در مرحله بین‌المللی نام و شهرتی برای خود دست‌وپا کند.

امنیت سایبری موضوع بسیار مهمی است که همواره از سوی کارشناسان دنیای کامپیوتر موردتوجه قرارگرفته و به‌طور خاص در برنامه‌های هفته امنیت سایبری چین از سوی کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفت.

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: xinhuanet

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا