چهارمین گردهمایی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست منابع طبیعی برگزار می شود

این گردهمایی با هدف معرفی گروه های دانشجویی حامی محیط زیست و  مهیا کردن فضا برای ارتباط هر چه بیشتر این گروه ها با یکدیگر و همچنین تبیین راهکارهای مناسب به منظور ایجاد سیر بهبود در بخشی از معضلات محیط زیستی برگزار می شود.

چهارمین گردهمایی گروه های دانشجویی حامی محیط زیست با حضور دبیران منتخب گروه های دانشجویی در قالب هشت منطقه  از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نشست شوراهای مرکزی مناطق، برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوعات، «روش شناسی فعالیت در تشکل های دانشجویی» و «مدیریت پسماند»، برپایی کارگروه های «مدیریت پسماند، کارگروه آب و اکوتوریسم»، برگزاری پنل «نقش تأثیرگذاران در مدیریت بحران آب»، پاکسازی ساحل و … بخشی از برنامه های این گردهمایی دو روزه خواهد بود.

همچنین، در این برنامه مدیران و مسئولین از مجلس شورای اسلامی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت نیرو، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استان مازندارن در برنامه حضور خواهند داشت.

چهارمین گردهمایی گروه های دانشجویی حامی محیط زیست و منابع طبیعی، 24 و 25 مهرماه جاری با همکاری جهاددانشگاهی استان مازندارن درمحل دانشگاه مازندران واقع در بابلسر برگزار خواهد شد.

حضور دانشجویان حامی محیط زیست از مناطق هشت گانه از سراسر کشور در چهارمین گردهمایی

در چهارمین گردهمایی گروه های دانشجویی حامی محیط زیست و منابع طبیعی، مدعوین از باشگاه «منطقه یک» با حضور گروههای دانشجویی از استان های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی و استان سمنان. «منطقه دو» با حضور گروه های دانشجویی از استان های تهران، قم، مرکزی، قزوین، البرز، «منطقه سه» با حضور گروه های دانشجویی از استان های گیلان، گلستان و مازندران، «منطقه چهار» با حضور گروه های دانشجویی از استانهای آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان، «منطقه پنج»، با حضور گروه های دانشجویی از استانهای خوزستان، بوشهر، فارس، کهکلویه و بویراحمد، «منطقه شش» با حضور گروه های دانشجویی از استان های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، «منطقه هفت» با حضور گروه های دانشجویی از استان های کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام و لرستان و «منطقه هشت» با حضور گروه های  دانشجویی از استان های اصفهان، یزد، چهار محال و بختیاری. خواهند بود.

گفتنی است ،باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منتبع طبیعی، مرکزی است برای شناسایی، جذب، هدایت و هم­افزایی دانشجویان علاقه مند و فعال در زمینه‌ی فعالیت های حمایتی و حفاظتی از محیط زیست و منابع طبیعی.

این باشگاه، متشکل از انجمن­‌های علمی – دانشجویی رشته­های مختلف دانشگاهی، تشکل­ها، کانون­ها و گروه­های فرهنگی و اجتماعی دانشجوییِ ثبت شده است که در عرصه محیط زیست، منابع طبیعی و توسعه پایدار فعالیت داشته باشند.

باشگاه برای اولین بار در سال 1390 در دومین گردهمایی با حضور 73 گروه دانشجویی در تهران شکل گرفت و پس از آن با وقفه به وجود آمده در سال 1395 در سومین گردهمایی در لرستان با حضور 97 گروه، فعالیت خود را از سر گرفت.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا