دستورالعمل اجرایی هفتمین جشنواره ملی رویش ابلاغ شد

 جشنواره ملی رویش به عنوان یکی از گام های مهم برای تقویت و اعتلای کانون ها و عرصه تجلی توانمندی ها و دستاوردهای این مجموعه های دانشجویی، در سال جاری با همکاری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برگزار خواهد شد.

محمد هادی عسکری، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اهمیت مشارکت و حضور گسترده دانشجویان در فعالیت های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه ها این امر را یکی از شاخص های مهم توسعه زیر بنایی فرهنگی در نظام آموزش عالی کشور برشمرد و افزود: کانون های فرهنگی دانشجویان بدون تردید یکی از مهم ترین مجموعه های موفق دانشجویی در دستیابی به اهداف و راهبردهای تعیین شده به شمار می آیند.

وی خاطرنشان کرد: امسال همزمان با بیستمین سال تاسیس کانون های فرهنگی دانشجویان، هفتمین جشنواره ملی رویش و جشنواره های رویش دانشگاهی با مشارکت حداکثری دانشگاه های دولتی، ستادی و غیرانتفاعی برگزار خواهد شد. این جشنواره در دو سطح ملی و دانشگاهی برنامه ریزی شده که در رویکرد جدید، بخش غیر رقابتی و حمایت های معنوی آن در راستای افزایش مسئولیت اجتماعی و توسعه کارآفرینی فرهنگی و اجتماعی دانشجویان تقویت شده است. برای هماهنگی و انسجام هر چه بیشتر این جشنواره در هر دو سطح ذکر شده، برای نخستین بار دستورالعمل اجرایی با همکاری و دریافت نظرات صاحب نظران حوزه صف و ستاد تهیه و تدوین شده است که برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: رویکرد جشنواره تقویت کارآفرینی اجتماعی، افزایش شور و نشاط دانشجویی، تقویت ابعاد کیفی کانون ها و زمینه سازی برای بروز و ظهور خلاقیت های دانشجویی در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری، مهارتی است. این رویکرد حکایت از ایجاد یک فضای تعاملی جدید برمبنای جذب حداکثری دانشجویان در مجموعه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی دانشجویان دارد.

عسکری گفت: راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره رویش، افزودن بخش رقابتی آثار فردی و گروهی، توسعه محورهای بخش غیر رقابتی و کاستن از بخش‌های رقابتی، فراهم آوردن امکان حضور فعال دانشگاه های ستادی و دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی و گسترش موضوعات کانون‌ها از ۲۱ موضوع به ۳۲ موضوع، از تفاوت های این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبل می باشد.

نظرات کارشناسان ستادی و دانشگاهی در مراحل مختلف تدوین و نگارش دستورالعمل اخذ گردیده و در این مرحله جوایز معنوی و غیر مادی، به منظور معرفی بیشتر و بهتر کانون‌های فرهنگی برگزیده، منظور گردیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، وی افزود: رعایت عدالت در امر داوری، گروه‌بندی دانشگاه‌ها و تدوین دستورالعمل جامع جشنواره به همراه توجه ویژه به مقوله کارآفرینی فرهنگی و اجتماعی از ویژگی های این دوره از جشنواره رویش است

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا