تولید اسلحه ای که صدای بلند یا نور کور کننده دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، مشغول ساخت یک اسلحه لیزری جدید است که می تواند  پیام صوتی را در طیف بلند منتقل کند یا چنان صدای بلندی تولید کند که فرد ناشنوا شود، سرگیجه بگیرد یا حتی بمیرد.

این  سیستم Scalable Cimpact  Ultra-Short Pulse System نام گرفته و روی تانک یا خودروی وانت سوار می شود. طبق اسناد دولتی آمریکا در اصل از این ابزار به عنوان یک اسلحه غیر مرگبار برای کنترل دشمن استفاده می شود.

هدف اصلی این پروژه ابداع نسل جدیدی از سیستم های لیزر با پالس های بسیار کوتاه(USPL) است که بتواند اشعه پلاسمایی ماندگار و قابل کنترل درطیفی بسازد که تاثیراتی غیر مرگبار  را در مسافت طولانی القا کند.

این اسلحه با استفاده از لیزر پالس های لیزری کوتاه و قدرتمند تولید می کند که می تواند یک گلوله پلاسما تولید کند. چنین گلوله ای را می توان در هوا یا روی سطح هدف ایجاد کرد.

در مرحله بعد یک اشعه لیزر  دیگر گلوله پلاسما را منفجر می کند. به این ترتیب تاثیراتی  غیر مرگبار به وجود می آید مانند یک صدای بسیار بلند، تخریب گرمایی برای ایجاد درد و حتی ایجاد دستورهای صوتی قابل درک.

این سند اشاره می کند که برنامه های آتی برای توسعه این اسلحه در نظر گرفته شده که شامل توسعه طیف وسیعی از قابلیت های تاثیرگذاری از غیر مرگبار تا مرگبار به وسیله دستورات افزوده، کنترل، مخابرات، رایانه ها،برنامه های نظارتی هوشمند و قابلیت های سیستم های ردیابی خواهد بود. این اسلحه را می توان با قابلیت های تاثیرگذاری مختلف تولید کرد.

در ساده ترین حالت این اسلحه می تواند در یک پیام صوتی به افراد تا فاصله هزار متری هشدار دهد . هنگامیکه مسافت کمتر باشد می تواند با ایجاد یک انفجار آکوستیک  امواج صوت را به فاصله ۱۰۰ متری بفرستد.

 همچنین این اسلحه می تواند نوری بسیار درخشان و کورکننده ایجاد کند تا افراد در فاصله ۱۰۰ متری  را تحت تاثیر قرار می دهد.  

فاز طراحی اسلحه در ۲۰۱۹ تمام می شود و پس از آن نمونه اولیه ساخته و آزمایش می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا