بازسازی گنجینه هزار و 300 ساله در انگلستان

در پی کشف گنجینه ای باستانی در انگلستان ، باستان شناسان و مرمتگران در حال اجرای پروژه مرمت و بازسازی اشیا و آثار کشف شده در آن هستند . در این عملیات ، قطعات جدا شده گنجینه استافورد شایر Staffordshire پس از پاکسازی ، به یکدیگر متصل می شوند . این پروژه با حمایت مالی مرکز تاریخ انگلستان و مشارکت های عمومی در حال پیگیری است .

این گنجینه ارزشمند که به قرن هفتم میلادی تعلق دارد ، شامل آثاری باستانی از آنگلو ساکسون ها است که در آن اشیا مختلفی از جمله یک کلاه خود منحصر به فرد ، یک شمشیر که دسته  آن تکه تکه شده و به بیست و شش قسمت تقسیم شده است . در این قبضه شمشیر ، تکنیک های مختلف تزئینات مشاهده می شود . برخی از این تکنیک ها مشابه روش های رایج در ابتدای قرن هفتم میلادی بوده که شرح آن در متون و دستنوشته های تاریخی باقی مانده از این دوران ، به دست آمده است .  مهمترین نمونه مکتوبی که شرح ساخت این شمشیر را ارائه می دهد ، کتاب مشهوری به نام Book of Durrow است .

در همین زمینه کریس فرن Chris Fern باستان شناس سرپرست این پروژه در نشست خبری انجام شده در موزه بیرمنگام اعلام کرد : " این شمشیر ، نماد ارتباطات فرهنگی آنگلو ساکسون ها و مردم بریتانیا و ایرلند است . "

کلاه خود کشف شده در این گنجینه نیز بسیار شکننده و نازک بوده و در آن نوارهائی از نقره به کار رفته است . در این کلاه خود ، نقوش تزئینی استامپ شده ای دیده می شود که نشان دهنده افراد جنگجو ، پرندگان ، حیوانات و جانوران افسانه ای است . در کنار این کلاه خود ، یک نوار تزئین شده نیز به دست آمده که دور تا دور کلاه خود را می پوشاند .

کریس فرن در رابطه با آثار  فوق ، این چنین توضیح می دهد : : گنجینه استافورد شایر مربوط به عصر شکوه و جلال جنگجویان و شوالیه ها است . ابزار و ادوات جنگی  ساخته شده از طلا و نقره احتمالا در کارگاه های ویژه ای که توسط برخی از پادشاهان اولیه انگلستان اداره می شدند ، ساخته شده است . این ادوات عمدتا به عنوان پاداش به جنگاورانی هدیه داده می شد که در خدمت این پادشاهان بوده و تمام این رویدادها در عصری رخ داده که شاهان محلی متعددی در این مناطق وجود داشته و در تلاش برای برتری یافتن بر همتایان خود بودند . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا