والدین 6 بار در روز دچار استرس می‌شوند

در این مطالعه که با حضور 2000 پدر و مادر انگلیسی انجام شد، اصلی‌ترین دغدغه و نگرانی والدین مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این مطالعه نشان داد که والدین به طور متوسط 6 بار در روز در موقعیت‌های تنش‌زا قرار می‌گیرند.

استرس والدین در منزل 46 درصد، در زمان حضور در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها (به همراه فرزندان) به ترتیب 13 و 10 درصد عنوان شد.

دو سوم والدین بعد از صاحب فرزند شدن، کارهای ساده را در مدت زمان طولانی‌تری انجام می‌دهند. والدین به طور میانگین 40 دقیقه زمان بیشتری برای رسیدگی به امور فرزندان شامل صبحانه دادن، لباس پوشاندن، رساندن به مهدکودک یا مدرسه صرف می‌کنند که همه این مسائل باعث استرس والدین می‌شود. به عنوان مثال، صبحانه دادن به فرزندان 12 دقیقه یا پوشاندن لباس آنها 11 دقیقه زمان می‌برد.

مشکل بدغذایی، خواب شبانه و بیدار کردن هنگام صبح، آماده کردن برای حضور در مدرسه، انجام تکالیف مدرسه، استفاده فرزندان از تلویزیون، موبایل و تبلت، مهمترین عوامل استرس والدین محسوب می‌شوند.

بالا رفتن کودکان از وسایل منزل مانند کمد، یخچال یا ماشین لباسشویی، نگرانی برای تهیه موادغذایی مناسب، حضور به موقع در محل کار (به دلیل تأخیر در آماده کردن و رساندن فرزندان به مدرسه)، بازگشت به موقع به منزل برای حضور در کنار فرزندان، از دیگر عواملی هستند که باعث استرس والدین می‌شوند.

والدین شرکت‌کننده در این مطالعه عنوان کردند که شیطنت‌های روزانه کودکان مانند کثیف‌کاری در هنگام خوردن غذا یا شکلات، نقاشی روی دیوار، فرش، صورت خود یا حتی رنگ کردن حیوانات خانگی درعین ایجاد استرس برای آنها، موقعیت‌های خنده‌داری را نیز ایجاد می‌کند.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: independent

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا