95 درصد گیاهان دارویی از عرصه های طبیعی برداشت می شود

به گزارش ایرنا، قاسم اسدیان در مراسم افتتاح همایش ملی گیاهان دارویی و دارهای گیاهی با بیان اینکه برداشت گیاهان دارویی باید کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند، افزود: برداشت این گیاهان باید اصولی باشد تا زمینه بهره برداری پایدار از آنها فراهم شود.

وی، کاهش برداشت، افزایش فرسایش خاک، از بین رفتن زیستگاه ها و منقرض شدن برخی گیاهان دارویی را از اثرات برداشت بی رویه دانست و گفت: با انقراض یک گیاه، زمینه خروج 20 گیاه دیگر فراهم می شود.

اسدیان بر لزوم آگاهی مردم در این زمینه تاکید کرد و افزود: در صورتیکه مردم آشنایی با اهمیت گیاهان دارویی داشته باشند، در حفاظت و نگهداری آنها کوشاتر خواهند بود.

** برگزاری همایش ملی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در تهران

دبیر علمی همایش ملی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی دریاره این همایش گفت: 400 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که حدود 200 مقاله مرتبط با محورهای همایش پذیرفته شده است.

اسدیان افزود: از این تعداد 13 اثر علمی بصورت شفاهی و بقیه مقالات نیز در قالب لوح فشرده در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

وی، اکولوژی و فیزیولوژی گیاهان دارویی، ترکیبات و مواد موثر آن، کشت و اهلی کردن گیاهان دارویی، رویشگاه ها، بررسی جوامع و زیستگاه های گیاهان دارویی و ظرفیت اقتصادی و اجتماعی آنها در زمینه تولید و بهره برداری را از محورهای این همایش اعلام کرد.

اسدیان ادامه داد: ترکیبات مختلف داروها، اثرات زیست محیطی بهره برداری از عرصه های منابع طبیعی، اکوسیستم های طبیعی، جنگل ها و مراتع و موضوعات ژنتیکی مرتبط با علوم دامی و گیاهان دارویی از دیگر محورهای این همایش هستند.

همایش یک روزه ملی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی با حضور محققان، پژوهشگران، استادان دانشگاه و دانشجویان در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا