برگزاری مسابقات طراحی و ساخت شناورهای دریایی

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،ششمین مسابقات طراحی و ساخت شناورهای دریایی یکم تا ۳ آبان ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

مسابقات طراحی و ساخت شناورهای دریایی با هدف ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه، ارتقا سطح علمی دانشجویان و ترویج فرهنگ دریایی توسط قطب علمی هیدرودینامیک و دینامیک متحرک های دریایی دانشگاه صنعتی شریف تدوین و برنامه ریزی شد.

در ششمین دوره مسابقات طراحی و ساخت شناورهای دریایی ۲۸ تیم از دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی بیرجند، دانشگاه فنی حرفه ای کرمانشاه، امام خامنه ای، صنعتی بابل، باهنرکرمان، بوعلی سینا، خلیج فارس، فردوسی مشهد، دریانوردی چابهار، آموزش عالی پاسارگاد، آموزش عالی خاوران و ارگان های مختلف از جمله جهاد خودکفایی نداجا و موسسه آموزش کشتیرانی حضور دارند.

این مسابقات در دو رده هوشمند و کنترل از راه دور برگزار می شود و شامل دو آیتم سرعت و قابلیت مانور و همچنین یک آیتم ویژه  است.

شرکت کنندگان باید بدون برخورد با موانع و با بیشترین سرعت ممکن آیتم را تمام کرده و رکورد ثبت کنند.

در این دوره از مسابقات آیتم ویژه تحت عنوان اطفا حریق به صورت تخصصی توسط کمیته فنی مورد بررسی قرار گرفته و آیین نامه آن در اساسنامه درج شده است.

این بخش از مسابقه نیز به صورت کنترلی و هوشمند اجرا خواهد شد و شناورها باید در یک مسیر مشخص اهداف فرضی را شناسایی و با پاشش آب اطفا حریق انجام دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا