جدیدترین داروی درمان ماکولای دیابتی در راه است

رییس مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه جدیدترین داروی درمان ماکولا دیابتی در راه است افزود: از دو سال پیش، پژوهش بر روی درمان این بیماری آغاز شد و خوشبختانه آزمایش‌ها در مرحله حیوانی به اتمام رسیده و امیدوارم در فاز انسانی نتایج خوبی را کسب کنیم.

دکتر سید مهدی مدرس زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ماکولا قسمتی از شبکیه است که به طور طبیعی درهمه افراد وجود دارد اظهار کرد: بیماری ماکولا انواع و اقسام مختلفی دارد به عنوان مثال ابتلا به برخی بیماری‌ها به دنبال بروز نقص سیستمیک در اعضای بدن می‌تواند باعث بروز عارضه در ماکولا شود.

 

وی با بیان اینکه دیابت یا مرض قند می‌تواند باعث ایجاد ورم در ناحیه ماکولای شبکیه چشم شود افزود: تزریق داخل چشمی برخی داروها، لیزر درمانی و عمل جراحی بسته به نوع درگیری ناحیه ماکولا از دیگر راههای درمانی این بیماری است.

 

مدرس زاده ادامه داد: متاسفانه تا چند سال پیش اگر فردی گرفتار این بیماری می شد، احتمال زیادی وجود داشت که بینایی خود را از دست بدهد اما اکنون با توجه به پیشرفت‌های حاصله و استفاد از داروهای جدید می‌توان جلوی پیشرفت این بیماری را تا حد زیادی گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا