معرفی تیم های برتر دانش آموزی مسابقات علوم اعصاب

 مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی ویژه دانش آموزان، با حضور دکتر سید کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، عصر روز جمعه ( سیزدهم مهرماه) برگزار شد.

در پنجمین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی بیش از ۹۰۰ دانش آموز در ۳۵ تیم و یکصد دبیر از سراسر کشور شرکت داشتند که  سه تیم برتر دانش آموزی در این حوزه معرفی شدند.

یک تیم دانش آموزی از دزفول به واسطه پژوهش در زمینه «کد کردن بوها با استفاده از ثبت سیگنال های مغز»  به عنوان تیم اول این مسابقات شناخته شد و تیم دانش آموزی زاهدان به سبب فعالیت تحقیقی در امر «تاثیر عملکردی تلقین بر حافظه» در رده دوم و یک تیم دیگر دانش آموزی از دزفول به دلیل پژوهش درخصوص « آثار صوت درمانی بر فعالیت های مغزی  » در جایگاه سوم این مسابقات قرار گرفتند.

این مسابقات به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با حوزه علوم شناختی و ترویج و ارتقای این دانش در سطح فضاهای آموزشی، هر ساله با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و ادارات کل آموزش و پرورش استانها برگزار می‏ شود.

 مسابقات علوم اعصاب شناختی ویژه دانش آموزان با هدف جذب مغزهای علاقه مند به مطالعه مغز با الهام از مسابقات بین المللی مغزهای حیات خلوت  (backyard brain) ، اولین بار در سال ۱۳۹۲ با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی و جمعی از فارغ التحصیلان مدارس دبیرستان علامه حلی برگزار شد.

پنجمین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی از پاییز سال گذشته و با برگزاری دوره سوم «کارسوق‏های قطبی» در سراسر کشور آغاز شد و پس از ارائه طرح‏های پیشنهادی دانش ‏آموزان در بهار امسال و داوری طرح ها ، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.                                   

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا