تسهیل صادرات فناورانه بین ایران و کنیا با یک خط اعتباری بانکی

 دکتر سورنا ستاری  در دور دوم سفر خود به شرق افریقا در نایروبی طی دیدار با رئیس سازمان سرمایه گذاری کنیا، ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد زمینه مساعد تبادل و صادرات محصولات و خدمات فناورانه میان شرکت‌ها و نهادهای مالی دو کشور اظهار کرد: باید زمینه‌ها و محیط مساعد همکاری و تعامل میان شرکت‌ها و نهادهای مالی دو طرف برای تبادل محصولات، خدمات، دانش، فناوری‌ها و تجربیات فراهم شود و برای تسهیل صادرات ایجاد یک خط اعتباری بانکی مشترک، حائز اهمیت است.

ستاری با اشاره به لزوم وجود پشتیبان برای همکاری های علمی و تجاری ما بین دو کشور گفت: شرکت ها باید برای انجام تبادلات فناورانه از تامین مالی و تبادلات پولی و بانکی، آسوده‌خاطر باشند و در این راستا باید سیاست‌ها و خط مشی‌های دوطرف برای فراهم‌سازی زمینه تعامل شفاف‌سازی شود.

ایکیارا موسوس، رئیس سازمان سرمایه گذاری کنیا در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وجود زمینه های همکاری میان دو کشور گفت: ما برای انجام پروژه های علمی در زمینه های ict، دارویی ، خدماتی ، پزشکی و … آمادگی لازم را داریم .

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی کنیا بر عدم استفاده از مواد شیمیایی و حفظ محیط زیست تاکید کرد و افزود: استفاده از فناوری‌های پاک مورد توجه این کشور است .

در این دیدار همچنین گزارشی از فعالیت شرکت های دانش بنیان و محصولات فناورانه ایرانی به رییس سازمان سرمایه گذاری کنیا ارائه شد.

به گزارش مهر، سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به کشورهای اتحادیه آفریقا، به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های دوکشور در حوزه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و فناورانه از روز سه شنبه ۱۰مهرماه سال جاری، با همراهی نمایندگان نهادهای مالی و بیش از ۷۰ شرکت دانش‌بنیان کشورمان آغاز شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا