استفاده از رنگ‌های نانوساختاربرای پوشش‌دهی فضای اتاق تمیز بیمارستان ها

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، یکی از شرکت‌های سازنده تجهیزات اتاق عمل و اتاق‌های تمیز بیمارستانی به خرید رنگ‌های آنتی باکتریال سبز و آبی برای پوشش‌دهی 120 مترمربع از فضای اتاق تمیز بیمارستان اقدام کرد.

در شرکت تولیدکننده رنگ‌ نسبت به فرمولاسیون تولید رنگ‌های نانو ساختار پودری الکترواستاتیک آنتی باکتریال اقدام شده است. این نوع پوشش‌ها از خانواده رنگ‌های پودری الکترواستاتیک است که با کمک فناوری نانو خواص آنتی باکتریال در آن ایجاد شده و قادر به حذف باکتری‌های خانواده E.Coli  و استافیلوکوکوس تا 99.99 درصد است.

این پوشش‌ها برای رنگ کردن کلیه تجهیزات بیمارستانی، آزمایشگاهی، آموزشی، لوازم خانگی، تجهیزات ورزشی و دیگر اماکن قابل کاربرد است؛ چراکه با نابود کردن باکتری‌های بیماری‌زا به حفظ سلامت عمومی کمک می‌کند.

این محصول نسبت به رنگ‌های معمولی ازخواص فیزیکی و شیمیایی مطلوب‌تری هم برخوردار است و آزمون‌های سنجش خواص آنتی‌باکتریال این فناوری توسط آزمایشگاه‌ معتمد مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

این شرکت علاوه بر ثبت 10 اختراع در حوزه پوشش‌های نانوفناوری، طی ماه‌های اخیر موفق به صادرات دانش فنی و محصول به کشورهای چین و آذربایجان شده است.