از فعالیت‌های اجرایی جهاد دانشگاهی حمایت می‌کنم

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، منطقه ایلام، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست با جهادگران دانشگاهی، ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضای این نهاد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از بدو تأسیس با نیازسنجی در عرصه‌هایی که لازم دانسته وارد شده و موفقیت‌های زیادی در راه توسعه‌ی کشور نیز کسب کرده است.

وی ورود این نهاد را علاوه‌بر رسالت‌های ذاتی در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، پرداختن به موضوعات جدید و مورد نیاز جامعه از جمله فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک و رشته مشاغل‌های وابسته به آی.تی ضروری دانست و تصریح کرد: فرهنگسازی در کارآفرینی و ارتقاء فرهنگ کار از جمله مواردی است که جهاد دانشگاهی می‌تواند به آن بپردازد.

استاندار ایلام با اعلام حمایت از فعالیت‌های اجرایی جهاد دانشگاهی برای توسعه‌ی استان، فعالیت‌های این مجموعه را در کشت گیاهان دارویی ارزنده توصیف کرد و گفت: موضوع فرآوری در این زمینه بسیار مهم است که باید به آن پرداخته شود.

سلیمانی‌دشتکی پیشنهاد داد جهاد دانشگاهی در شهرستان‌های استان و در داخل جنگل‌ها با توجه به مزیت‌های هر شهرستان کار کاشت یک نمونه گیاه دارویی را آغاز کند و پس از ارائه‌ی طرح، موانع احتمالی در جلسات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی طرح و زمینه‌ی همکاری دستگاه‌های دیگر فراهم خواهد شد.

وی با اعلام حمایت از کشت گیاهان دارویی در 35 هکتار از اراضی دهلران، تصریح کرد: می‌توان از طرفی با ایجاد کارخانه‌ زمینه‌ اشتغال‌زایی بیشتر با فرآوری گیاهان دارویی را فراهم و از طرف دیگر مردم را نیز به انجام این کار تشویق کرد.

در ابتدای این نشست «سیدغلامرضا حسینی» رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام نیز ضمن ارائه توضیحاتی از برنامه‌های پیش‌روی این نهاد در زمینه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، از همراهی‌های استاندار، معاونان و مدیران کل قدردانی و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مصمم به همکاری با همه مجموعه‌های استان در راه رسیدن به توسعه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا