سرقت نقوش 3 هزار و 800 ساله در مصر

تیمی از پژوهشگران و باستان شناسان دانشگاه کاتولیک لیو وان The Catholic Leuven University در گزارشی اعلام کردند که بخشی از یک دیوار نگاره باستانی که دارای نقوش برجسته تزئینی بوده و 3 هزار و 800 سال پیشینه داشته ، از محل حفاری به سرقت رفته است . این دیوار باستانی در حین کاووش های باستان شناسانه در معبد و مقبره باستانی Djehutyhotep که در نزدیکی شهر اموات یا  نکروپولیس necropolis در دیر البرشا قرار دارد ، به دست آمده بود . این منطقه به تازگی توسط این پژوهشگران مورد کاووش و بررسی قرار گرفته بود و آثار ارزشمندی در این کاووش ها کشف شده است .

در همین زمینه مونیکا هانا Monica Hanna از بنیانگذاران میراث نیروی کار مصر در گفتگو با قاهره پست The Cairo Post اعلام کرد : " بخشی کوچک از نقاشی قسمت شرقی ورودی ، از جای خود خارج شده و به سرقت رفته است . شواهد اینطور نشان می دهد که این بخش در گذشته و در روز نیوبری Newberry’s day (1891-1892) در اواخر قرن نوزدهم نیز  صدمه دیده بود . این نقوش دارای اهمیت بسیار زیادی هستند و و هنوز بخش هایی از تصویر یک مرد را که در حال حمل یک جعبه ویژه جهت اهدا به Djehutyhotep است ، در این محل دیده می شود . این نقوش بسیار خوب باقی مانده اند و علی رغم گذر زمان بسیاری از ایجاد آن ها ، هنوز وضعیت مناسبی دارند . نقوش فوق ،  از این نظر نیز دارای اهمیت هستند که بخش های سر و صورت تصاویر آن سالم باقی مانده و قابل شناسائی هستند . "

لازم به توضیح است که بر اساس نظر کارشناسان و بررسی های انجام شده فردی که در این نقوش از وی با عنوان Djehutyhotep یاد شده است ، احتمالا یکی از حاکمان محلی در سلسله دوازدهم فراعنه مصر باستان باشد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا