از ایده پردازان در زمینه کنترل زوال جنگل های زاگرس حمایت می گردد

 کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرای مدل سازی، طراحی و ایجاد پایلوت پژوهشی با هدف ایده پردازی، ایده پروری، توسعه و به کارگیری فناوری های زیستی در پروژه‌های تحقیقاتی کنترل زوال جنگل‌های زاگرس کلیه پیشنهادات و طرح ها را تا پایان سال ۹۷ می پذیرد و پس از پایان مهلت ارائه طرح ها، این پیشنهادات در ستاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  

هدف از اجرای این طرح پیشگیری و کنترل خشکیدگی جنگل های بلوط در اکوسیستم های مناطق جنگلی زاگرس و شناسایی عرصه های آسیب دیده با اجرای مجموعه ای از اقدامات و شیوه های جنگل شناسی و زیست فناوری با اولویت کانون های بحرانی آلوده برای اقدامات احیایی در راستای باز سازی اکوسیستم های آسیب دیده است. همچنین در طول مدت اجرای طرح روند توسعه پدیده خشکیدگی جنگل های بلوط در مناطق مختلف مورد پایش قرار خواهد گرفت.

از جمله اهداف خرد این طرح می توان به ارزیابی روش های مناسب پایش پدیده زوال و خشکیدگی جنگل های زاگرس، فراهم کردن فرصت اشتغال و تولید اقتصادی با استفاده از منابع حاشیه ای، امکان سنجی برای ورود بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان برای توسعه فعالیت ها، بررسی سازگاری ارقام و گونه های جدید گیاهی، آزمون راه کارها، فناوری ها و ایده های نوین مطرح شده، تعمیم نتایج حاصل مقیاس پایلوت به مناطق تحت شیوع پدیده و مناطق تحت استرس و امکان سنجی اقتصادی پیشنهادهای ارائه شده اشاره کرد.

کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در ادامه اقدامات خود برای کنترل زوال جنگل های زاگرس، طی فراخوانی اعلام کرده است که قصد مدل سازی، طراحی و ایجاد پایلوت پژوهشی با هدف ایده پردازی، ایده پروری، توسعه و به کارگیری فناوری های زیستی در پروژه‌های تحقیقاتی کنترل زوال جنگل‌های زاگرس را دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا