معاون وزیر علوم: مجوز تاسیس مراکز رشد به دانشگاه های فنی و حرفه ای اعطا می شود

 معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه دانشگاه فنی حرفه ای به کار آفرینی بسیار نزدیک است گفت: با توجه به تاکید وزارت علوم بر توسعه مراکز رشد در دانشگاه ها، مجوز راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه ای نیز قطعا صادر می شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر وحید احمدی در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه فنی و حرفه ای، نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه فنی و حرفه ای را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فضا برای به نمایش گذاشتن تمامی محصولات بسیار کم بود بنابراین هم دولت و هم مجلس باید برای این گونه مراکز سرمایه گذاری کنند .

احمدی بیان کرد: ابعاد این نمایشگاه به خاطر اینکه در محل نمایشگاه مجلس شورای اسلامی برگزار شد و اینجا نیز فضا بسیار کم است دانشگاه فنی و حرفه ای نتوانسته همه دستاوردها و محصولات خود را به نمایش بگذارند اما در همین حد نیز بسیار ارزشمند بود.

وی افزود: به نظر من این نمایشگاه قدم بسیار مثبتی است و امیدواریم این مرکز علمی بتواند در بحث نرم افزاری و نیز در فضای مجازی فعال باشد تا افراد بتوانند وارد سیستم شوند و بسیاری از کارها را مشاهده کنند.

احمدی گفت: انتظار داریم که هم دولت و هم مجلس برای این گونه مراکز سرمایه گذاری کنند تا دانشگاه فنی و حرفه ای هرچه بهتر و مفید تر در سطح آموزش عالی ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال، ایجاد فضای کار و فضای فعالیت برای دانشجویانی که می خواهند وارد فضای کار شوند موثر است، تصریح کرد: هدف این است که مراکز رشد با بستر و حمایت دولت راه اندازی شده و سپس به صورت خصوصی ادامه حیات دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا