ستاری: توانایی ساخت تولیدات بومی صنعت سایبری در کشور وجود دارد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه صنعت بومی سایبری، حوزه فناوری اطلاعات را از فناوری های پیشرفته و راهبردی کشور دانست و افزود: حوزه امنیت اطلاعات و صنعت سایبری جزو صنایع مهم هر کشور است که لازمه توسعه و گسترش آن با توجه بیشتر در قالب حمایت از بخش خصوصی محقق می شود.

وی دستاوردهای دومین نمایشگاه صنعت بومی سایبری را امیدوارکننده دانست و گفت: دستاوردهای این نمایشگاه فراتر از حد انتظار بود و امیدواریم با حمایت از شرکتهای این حوزه در آینده شاهد پیشرفت های قابل توجهی در صنعت سایبری کشور باشیم. 

ستاری با اعلام آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال حوزه سایبری بیان کرد: با پیوستن شرکتهای بخش خصوصی به جمع شرکت های دانش بنیان، حمایت ها و تسهیلات پیش بینی شده در قانون حمایت از شرکت ها دانش بنیان شامل این شرکت ها خواهد شد.

رئیس بنیادملی نخبگان بااشاره به اهمیت بالای بومی سازی فناوریهای حوزه سایبری گفت: این حوزه تا حدودی مغفول مانده است و متاسفانه شرکت های خارجی در این زمینه بهتر کار کرده اند. 

وی اظهار کرد: فعالان داخلی دارای قابلیت و توانایی بالایی هستند و می توانند با دستیابی به صنعت حوزه سایبری به ساخت و تولید داخلی دست پیدا کنند.

معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری در دومین نمایشگاه صنعت بومی سایبری که در مرکز ملی فضای مجازی برپا شده، حضور یافت و از شرکت های فعال حوزه سایبری کشور دیدن کرد. 

در این بازدید، سیدمجتبی هاشمی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و میکروالکترونیک، سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز، مهندس، پرویز کرمی مشاور معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری و سیدمحمد صاحبکارخراسانی سرپرست امور موسسات شرکت های دانش بنیان، ستاری را همراهی کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا