۹۷۰۰ نفر در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی ثبت نام کرده اند

 در نشستی مشترک بین مرکز تجاری‌سازی و فناوری اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، دکتر جواد سخدری، رییس مرکز تجاری سازی و فناوری اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی خراسان رضوی از انجام ثبت نام ۹۷۰۰ نفر در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی در استان خبر داد.

وی تصریح کرد: متقاضیان در رشته‌های دست بافته‌داری و دستگاهی، پوشاک، بسته بندی زعفران، گیوه بافی و گیوه دوزی، بسته بندی زرشک، پرورش گل و گیاه، تولید و بسته‌بندی میوه خشک، مصنوعات و دست دوزهای چرمی، تولید عسل، انیمیشن، زیورآلات سنتی، تراش سنگ‌های نیمه قیمتی، مترجمی زبان و ویراستاری ثبت‌نام کرده‌اند.

سخدری اظهار کرد: در راستای ایجاد شبکه‌های کسب و کار که مدنظر این طرح است، تا کنون شبکه‌های دست بافته‌های داری و دستگاهی، دست دوزهای چرمی، پوشاک، گیوه بافی و گیوه دوزی در استان شکل گرفته‌اند.

به گفته وی، شبکه توسعه در راستای بازسازی، بهبود و توسعه کانون‌های تولید است که نقش به سزایی در افزایش اشتغال خانگی و بهبود معیشت و اقتصاد خانواده‌ها خواهد داشت.

همچنین در این نشست محمد امین بابایی، معاون کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: فاز اول طرح الگوی نوین مشاغل خانگی خراسان رضوی با عنوان شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌ها توسط جهاددانشگاهی استان به خوبی انجام شد و از اجرای این فاز به طور کامل رضایت داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در فاز دوم این طرح که شامل توانمندسازی متقاضیان است قرار داریم، عنوان کرد: در فاز سوم طرح به دنبال اتصال به بازار و توسعه پایدار سازی کسب و کار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه شبکه سازی از ویژگی‌های طرح الگو ی نوین مشاغل خانگی است که با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی به عنوان یک عامل واسطه توسعه‌ای در حال انجام است، ادامه داد: در شبکه سازی به دنبال تامین مواد اولیه، تولید و در نهایت صادارات هستیم.

معاون کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه در طرح‌های گذشته مشاغل خانگی، متقاضی صرفا تسهیلاتی دریافت می‌کرده است، بیان کرد:  جهاددانشگاهی در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی به عنوان عمل واسطه‌ای توسعه‌ای، خلاهای طرح گذشته مشاغل خانگی را پوشش می‌دهد.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی، به گفته وی، پیش‌بینی شده است با طرح الگوی نوین مشاغل خانگی تا پایان سال جاری برای ۴۰۰۰  نفر در استان شغل ایجاد شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا