سیاست دولت افزایش صندوق های پژوهش و فناوری است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،  سورنا ستاری روز دوشنبه در نشست نخبگان استان اردبیل افزود: دولت تدبیر و امید با راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در استان ها حمایت از شرکت های دانش بنیان را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه هر چقدر مراکز دانش بنیان توسعه یابد محیط کسب و کار نیز بهبود می یابد، اظهار داشت: بخش خصوصی باید مهمترین نقش را در توسعه اقتصاد دانش بنیان داشته باشد، این اقتصاد با سرمایه دولتی محقق نمی شود ولی دولت در حوزه دانش بنیان هزینه کرده و از فعالیت ها در این زمینه حمایت می کند.
ستاری ادامه داد: دولت در تامین زیر ساخت های دانش بنیان سرمایه گذاری می کند، ولی تداوم و توسعه کار باید توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شود.
معاون رییس جمهوری با تاکید بر حمایت های دولت از پارک های فناوری گفت: زمینه گذراندن دوره سربازی چهار هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاهی در پارک ها فراهم شده ضمن اینکه این پارک ها می توانند از معافیت های مالیاتی نیز برخوردار شوند.
ستاری همچنین از افزایش مراکز نوآوری در استان ها خبر داد و افزود: رشد اقتصادی از راه کارآفرینی امکان پذیر است و جامعه ای که به کار آفرینی اهمیت می دهد توسعه پیدا می کند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح دوشنبه برای انجام سفری یک روزه وارد اردبیل شد. دیدار با امام جمعه اردبیل و نخبگان و فرهیختگان استان، راه اندازی مرکز نوآوری، بازدید از شرکت صنعت هوشمان آرتاویل، بازدید از شرکت تولیدی سوت ماشین و شرکت الکترونیکی پردازش سبلان و دیدار از شرکت آذرسایان ماشین از جمله برنامه های سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به اردبیل است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا