نتایج دستاوردهای ناسا در زندگی روزمره

این ابزار تعاملی NASA Home and City نام دارد و در آن، تمامی جنبه‌های اثرگذاری فناوری‌های توسعه‌یافته برای تحقیقات فضایی بر زندگی انسان در خانه و شهر، به تصویر کشیده شده است.

به عنوان مثال، نرم‌افزار طراحی شده برای ربات‌های ناسا به طراحی و ساخت ربات‌های زمینی کمک کرده است؛ یا آئروژل‌های ناسا مسیر خود را به سمت خانه‌های مردم پیدا کرده و برای تهیه لباس‌های گرم و ابزار مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ناسا با استفاده از فناوری مورد استفاده برای تهیه لباس فضانوردان و همکاری با صنعت پوشاک، مواد تغییر فازدهنده (Phase change materials) جدیدی تولید کرده است که باعث کاهش دما بین بدن و محیط می‌شود. پارچه‌های تغییر فار می‌تواند برای تولید ملحفه یا پتوی کودک مورد استفاده قرار بگیرد.

ابزار تعاملی NASA Home and City

یکی دیگر از فناوری‌های ناسا، شبیه‌ساز پرواز برای سنجش استرس خلبانان است. یک شرکت با الگوبرداری از این شبیه‌ساز ناسا، بازی ویدئویی مبتنی بر بیوفیدبک برای کمک به افراد مبتلا به اختلال نقص توجه – بیش فعالی (ADHD) طراحی کرد.

حتی فناوری‌های ناسا به حوزه آرایشی و بهداشتی نیز راه پیدا کرده است. با استفاده از بیوراکتور ثبت شده توسط ناسا، یک شرکت از مواد فیبروبلاست انسانی (سلول‌های تولیدکننده کلاژن) برای غنی‌سازی کرم‌های پوست خود استفاده کرد.

برای آشنایی بیشتر با اثرگذاری فناوری‌های ناسا در زندگی روزمره انسان و استفاده از این ابزار تعاملی به سایت https://homeandcity.nasa.gov/ مراجعه کنید.

منبع: NASA