ارتباط تنگاتنگ مدرسه با بدنه جامعه و مردم اهمیت دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، سید محمد بطحایی در مراسم آغاز سال تحصیلی 98-97 اظهار داشت: تعلیم و تربیت کشور نیازمند مشارکت و همکاری آحاد مردم و سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به ویژه خانواده دانش آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن ابراز تاسف از حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز و شهادت جمعی از هموطنانمان بیان داشت: همزمانی ایام بازگشایی مدارس را با عزاداری سالار شهیدان در ایام عاشورا فصل نوینی در مرور درس آموخته های مکتب کربلا دانسته و آن را قدر می دانیم.
بطحایی ادامه داد: آغاز سال تحصیلی و شروع مجدد فصل تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی را به همه ملت ایران به ویژه همکاران، معلمان و دانش آموزان تبریک عرض می کنم.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش گسترده ترین دستگاه اجرایی کشور است که در دور افتاده ترین نقاط به دانش آموزان خدمات تربیتی و آموزشی ارائه می کند و امروز این دستگاه از حمایت و پشتیبانی همه مسئولان نظام برخوردار است، رهبر فرزانه انقلاب آموزش و پرورش را کانون خلق دنیای آینده می داند و سرمایه گذاری در آن را بر خلاف برخی، هزینه ندانسته اند و ریاست جمهوری نیز آموزش و پرورش و مدارس را اساس پیشرفت و رشد جامعه ذکر کرده اند.
بطحایی عنوان کرد: همکاران من در وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته تحول در نظام آموزشی و پرورشی را منبعث از سند تحول از دو منظر به پیش بردند؛ مسیر اول تحول در محتوا و متن برنامه درسی و آموزشی بود که سرآغاز اجرای برنامه های مهارت آموزی بر اساس تاکید ریاست جمهوری در مهرماه سال 96 بود.
به گفته وی، این سر فصل جدید در نظام آموزشی با همکاری مجدانه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در 8 استان کشور به صورت آزمایشی برای دانش آموزان متوسطه اول آغاز شد که استمرار آن در سال تحصیلی جاری در همه استان های کشور را خواهیم داشت.
وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: تلاش برای تقویت فعالیت های پرورشی متناسب با مقتضیات و نیازهای فردی دانش آموزان با حذف آزمون های مکرر و زائد و تاکید بر استفاده نکردن از کتاب های کمک های آموزشی دنبال شد و اولین اثر این تحول تقویت نشاط و سرزندگی و یادگیری علاقه مندانه در دبستان ها است.
بطحایی افزود: مدرسه به عنوان محیطی برای تمرین مهارت های زندگی باید حق زندگی کودکانه و لذت از یادگیری را برای کودکان و نوجوانان فراهم آورد و امید است سال تحصیلی جاری سالی پربرکت برای نظام تعلیم و تربیت کشور باشد.
مراسم آغاز سال تحصیلی 98-97 صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ریاست جمهوری در دبیرستان دخترانه عترت در منطقه 9 تهران برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا