پیشرفته ترین ربات کشاورز جهان توسعه داده شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، این ربات کشاورز که SWEPPER نام دارد قادر است درون گلخانه های صنعتی که در آن ها محصولات به صورت عمودی کشت می شوند، حرکت کرده و فلفل های رسیده را با دقت 62 درصد ظرف مدت 24 ثانیه شناسایی و برداشت کند.

محققان با استفاده از فناوری های دید کامپیوتری تلاش کرده اند قدرت تشخیص این ربات را بالاببرند تا بتواند میوه های رسیده را شناسایی کند. انتظار می رود این ربات در طول 4 تا 5 سال آینده به طور کامل آماده بهره برداری شود و دقت آن در شناسایی میوه های رسیده تا حدود 100 درصد افزایش یابد.
به اعتقاد محققان برداشت رباتیک محصولات، کشاورزی را متحول کرده و موجب کاهش قابل توجه ضایعات مواد غذایی خواهد شد. هنگامی که این ربات مطابق انتظار محققان تکمیل شود، می تواند به طور شبانه روزی و با دقت بسیار بالا به برداشت محصول بپردازد و موجب صرفه جویی چشمگیر در هزینه های برداشت شود
آمریکای شمالی دومین تولید کننده فلفل شیرین و تند در جهان است و 31 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. در سال 2017 میلادی اروپا با سهم 53.2 درصد از بازار و ارزش صادرات 2.7 میلیارد دلار توانست مقام اول تولید فلفل در جهان را به خود اختصاص دهد.
این ربات پیشرفته هفته گذشته در مرکز تحقیقاتی تولیدات کشاورزی واقع در شهر سن کتولژنووه بلژیک رونمایی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا