کاوشگر خلیج فارس پهلو گرفت

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا بهروز ابطحی روز شنبه درحاشیه این آئین درجمع خبرنگاران در بوشهر افزود: این گشت دریایی شامل یک تیم 27 نفره از جمله 12محقق و پژوهشگر است که در زمینه فیزیک، شیمی، زمین شناسی، زیست شناسی و آلودگی دریا تحقیق می کند.

وی اظهارداشت: این کاوشگر تحقیقات خود را در آب های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بر روی نمونه های فیزیکی آب، رسوبات، فیتوپلانگتون ها و موج دریا در جهت استفاده بهتر از منابع زیستی و غیر زیستی انجام می دهد.
ابطحی ادامه داد: در این گشت دریایی در مجموع از 27 ایستگاه در سواحل استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و آبهای عمیق دریای عمان نمونه برداری می شود.
وی یادآورشد: این 27 ایستگاه شامل 15 ایستگاه در خلیج فارس، 7 ایستگاه در تنگه هرمز و پنج ایستگاه در دریای عمان است.
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور ادامه داد: در این تحقیقات بیش از 25 فاکتور یا پارامتر محیطی به وسیله رشته های تخصصی مختلف پایش و مورد آزمایش قرار می گیرد.
ابطحی یادآورشد: سفر این گشت تحقیقات دریایی 2 هفته به طول می انجامد. بوشهر با برخورداری از 950 کیلومتر مرز دریایی بیشترین طول ساحلی با خلیج فارس دارد.