اهدای اولین دوره جایزه یونسکو- ژاپن در زمینه آموزش برای توسعه پایدار

محمد درویش افزود: اولین دوره اعطای جایزه ملی یونسکو- ژاپن در زمینه آموزش برای توسعه پایدار با هدف تقدیر از فعالیت های شاخص افراد حقیقی در سازمان ها و دیگر نهادهای درگیر در حوزه آموزش برای توسعه پایدار اهدا می شود. 

وی اظهار کرد: به 3 نفر از برگزیدگان طرح های ارسالی به دبیرخانه جایزه ملی یونسکو – ژاپن 50 هزار دلار به عنوان جایزه اعطا می شود. 

درویش گفت:یونسکو نامه ای را به سازمان حفاظت محیط زیست ، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شهرداری و سازمان ملی استاندارد ارسال کرده است تا دارندگان طرح های مرتبط با آموزش توسعه پایدار را شناسایی و معرفی کنند.

مهشید باستانی پورمقدم رییس اداره مبادلات و سازمان های بین المللی وزارت آموزش و پرورش به ایرنا گفت:در سمینار بین المللی آموزش برای توسعه پایدار در آیچی ناگویای ژاپن که 17 و 18 آبان 93 برگزار شد، سازمان ملل وزرای آموزش 58 کشور عضو یونسکو را به عنوان مرجع ملی برنامه آموزشی برای توسعه پایدار معرفی کرد.

وی افزود: بر این اساس آموزش و پرورش ایران نیز به عنوان نماینده برنامه آموزشی توسعه پایدار متولی انجام این امور در کشور است که با ارسال نامه ای به بخش های مختلف، از آنان خواست تا طرح های برجسته و سازنده در زمینه آموزش توسعه پایدار در حوزه کاری خود را شناسایی و معرفی کنند.

وی گفت: بنابراین وزارت آموزش هر کشور موظف است برنامه های آموزش توسعه پایدار کشور خود را برای مدت 15 سال ( 2015 تا 2030 ) اعلام کند که انتخاب طرح های برگزیده یکی از این برنامه ها است.

باستانی پور مقدم با اشاره به معیارهای پذیرش طرح گفت: 'توانایی طرح در جهت دستیابی به عدالت، صلح و توسعه پایدار در فرد و تغییر در جامعه' و 'در نظر گرفتن جنبه های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در طرح 'دو معیار پذیرش طرح است.

وی افزود: همچنین طرح باید 'نوآور و دارای اثربخشی بالا به نسبت هزینه های انجام شده باشد' و 'باید به بیش از یک حوزه عمل اولویت دار برنامه عمل جهانی از جمله توسعه سیاست ها در زمینه آموزش برای توسعه پایدار، تغییر محیط های یادگیری و یاددهی، تقویت استعدادهای آموزشیاران و مربیان، تقویت و بسیج جوانان در تسریع راه حل های پایدار در سطح ملی کمک کرده باشد'، دو معیار دیگر پذیرش طرح است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا