آشنایی نمایندگان جایکا با طرح های زیست محیطی پالایشگاه نفت بندرعباس

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت، نمایندگان جایکا با حضور در پالایشگاه بندرعباس از واحدهای عملیاتی، واحد بازیافت، مخازن و طرح های فضای سبز و محیط زیست بازدید کردند و در نشستی با حضور مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با طرح های زیست محیطی و فرآیند های تولیدی پالایشگاه آشنا شدند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در جریان این بازدید با اشاره به طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت این پالایشگاه گفت: تولید محصول با استاندارد یورو چهار و یورو پنج و صیانت از محیط زیست از دستاوردهای مهم اجرای این طرح است.

هاشم نامور با تشریح طرح مبتکرانه افزایش 30 هزار بشکه ای ظرفیت و اجرای آن بدون سرمایه گذاری افزود: بهینه سازی مصرف انرژی، حفاظت و صیانت از محیط زیست، بهینه سازی عملیات پالایشی و بهبود عملکرد اقتصادی بخشی از دستاوردهای اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: تبدیل نفت کوره به فرآورده های با ارزش افزوده بیشتر و سازگار با محیط زیست از دیگر طرح های مهم پالایشگاه بندرعباس است که مطالعه و امکان سنجی آن در حال اجرا است.

نامور با اشاره به رعایت کامل مسائل زیست محیطی در پالایشگاه و دریافت گواهینامه های متعدد زیست محیطی تصریح کرد: با اجرای طرح های زیست محیطی، برنامه های تعمیراتی منظم و پایشهای مستمر، میزان انتشار آلایندگی های آب و هوا در پالایشگاه بندرعباس به کمتر از استاندارد و حد مجاز تعریف شده رسیده است.

نماینده وزارت محیط زیست ژاپن نیز در این نشست گفت: برنامه ها و کنترل های زیست محیطی در پالایشگاه بندرعباس قابل تقدیر است.

کاگه کاوا با اشاره به برگزاری سمینار فنی در رابطه با آلودگیهای آب در آینده ای نزدیک در ایران افزود: حضور شرکت پالایش نفت بندرعباس در این سمینار با توجه به اجرای برنامه های زیست محیطی و دریافت تقدیرنامه و گواهینامه های متعدد و به منظور به اشتراک گذاشتن تجربیات در این زمینه می تواند بسیار سودمند باشد.

جایکا یک سازمان دولتی مستقل بین المللی در ژاپن است که در زمینه توسعه به دولت ژاپن و همچنین دیگر کشورها کمک می کند.

نمایندگان جایکا ژاپن با هماهنگی سازمان محیط زیست به منظور مطالعه و پیگیری برنامه های رفع و مقابله با آلودگیهای محیط زیست و توانمند سازی و آموزش مباحث زیست محیطی به ویژه جلوگیری از آلودگی آب در بهمن سال گذشته مطالعات خود را در هرمزگان آغاز کرده است.

تعامل و همکاری دفتر همکاریهای بین المللی ژاپن( جایکا) و ایران از سال 1957 میلادی آغاز شده و در حال حاضر عمده فعالیتهای آن در رابطه با زمینه های مختلف محیط زیست و بویژه در جنوب ایران در زمینه خلیج فارس و آلودگیهای نفتی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا