خداحافظی با بیتل دوست‌داشتنی

فولکس واگن بیتل (Volkswagen Beetle) یکی از سمبلیک‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شود. هدف از طراحی این خودرو توسط فردیناند پورشه (Ferdinand Porsche)، طراح آلمانی، ساخت خودرویی اقتصادی، ارزان قیمت و قابل استفاده برای عموم بود.

نخستین نسل از این خودرو سال 1938 در کارخانه وولفسبورگ (آلمان) تولید شد. تولید این خودرو در دوره آلمان نازی به رهبری آدولف هیتلر و ایام جنگ جهانی دوم (1945- 1939) با فراز و نشیب‌های مختلف ادامه پیدا کرد.

پس از پایان جنگ جهانی، ابتدا قرار بود کارخانه تولید بیتل به انگلستان منتقل شود، اما این طرح با مخالفت روبرو شد و در نهایت، تولید این خودرو در خاک آلمان ادامه پیدا کرد.

(نسل اول فولکس واگن بیتل و نیوبیتل)

تاکنون 3 نسل از این خودرو از جمله مدل نیو بیتل (New Beetle) تولید شده و در این مدت، بیش از 21 میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است.

اما پس از گذشت 80 سال از تولید نخستین خودروی بیتل، مسئولان این شرکت تصمیم گرفته‌اند که تولید جهانی این خودرو را از ژوئیه 2019 (تیر 98) متوقف کنند. تا تابستان سال آینده، نمونه‌های سفارشی با سبک‌های مختلف بدنه و نسخه‌های رنگی ویژه خودروی بیتل ساخته خواهند شد.

به نظر نمی‌رسد که شرکت فولکس واگن برنامه‌ای برای طراحی نسل جدید خودروی بیتل داشته باشد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: msn

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا