ابداع شارژر موبایل ضد حریق

در سال 2013 آتش گرفتن یک دستگاه شارژر  تلفن همراه در کشور فنلاند ، منجر به ایجاد آتش سوزی و نابودی یک منزل مسکونی در کشور فنلاند شد . پس از آن نمونه های مشابهی از این موضوع در گوشه و کنار جهان گزارش شده و این موضوع سبب شد تا پژوهشگران در فکر طراحی وسیله ای جهت پیشگیری از این موضوع باشند . به تازگی دانشمندان موفق به طراحی شارژر ویزه ای شده اند که از بروز آتش سوزی جلوگیری کرده و ضد حریق است . این اختراع جدید ، دستگاه شارژ موبایل آسمو ASMO mobile gadget charger نام داشته و می تواند زمانی که دستگاه تلفن همراه به شارژر وصل نیست و شارژر هنوز در برق باقی مانده است ، آن را به صورت اتوماتیک قطع کند .

در حال حاضر ، این وسیله جدید آماده ارائه به بازار بوده و طراحان آن ادعا می کنند این تکنولوژی برای نخستین بار است که در سطح دنیا ارائه شده و مشابه آن پیش از این وجود نداشته است .

تجربیات پیشین نشان می دهد که برخی از دستگاه های شارژر تلفن همراه ، به تدریج گرم شده و در صورت باقی ماندن در برق ، میزان حرارت آن ها به اندازه ای افزایش می یابد که منجر به اتش سوزی خواهد شد . بر اساس گزارش منتشر شده در باره دستگاه شارژر آسمو ، این دستگاه حتی در صورت باقی ماندن دائمی در برق نیز خطر آتش سوزی نداشته و مطمئن عمل خواهد کرد .

شایان توجه است که نام این اختراع نیز از نام کوچک طراح آن که فردی به نام آسمو سالورانتا Asmo Saloranta است ، اقتباس شده است . وی ایده اولیه این طرح را پس از آتش سوزی و از بین رفتن خانه پدری نامزد خود در شهر اولو Oulu در شمال فنلاند  که دوران کودکی اش را در آن سپری کرده بود به دست آورد . این آتش سوزی به دلیل باقی ماندن یک دستگاه شارژر تلفن همراه در برق رخ داده بود .

سازنده این تکنولوژی جدید اعلام کرد : حق تولید انحصاری این تکنولوژی در سال 2014 به نام وی ثبت شده است و ارائه آن در بازارها ی جهانی و ثبت سفارشات ویژه ، به زودی آغاز خواهد شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا