چاپ سه‌بعدی تجاری ممکن شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، شرکت HP تنها چند سال پس از ساخت پرینتر سه بعدی Fusion، آماده است تا با چاپگر Metal Jet، یک پلتفرم تجاری جدید به جهان چاپ سه بعدی معرفی کند.

در حالیکه تب چاپ سه بعدی کمی خوابیده است، اما هنوز هم یک تکنولوژی مفید برای تولید در مقیاس بزرگ، به ویژه در چاپ فلزی است.مزایای معمول چاپ سه‌بعدی همچنان برقرار است، چرا که این روش می‌تواند به طور قابل توجهی سریع‌تر و ارزان‌تر از روش‌های سنتی عمل کند.

طبق گفته HP، چاپگر Metal Jet یک فناوری جدید دارد که تولید آن را نسبت به روش‌های چاپی کنونی تا 50 برابر افزایش می‌دهد. همچنین عملکرد نازل آن چهار برابر ارتقا داده شده است و کارایی ستون‌های پرینت، دو برابر شده است.اساسا این چاپگر جدید را می‌توان حتی ارزان‌تر و کارآمدتر از آنچه که در حال حاضر در دسترس است، دانست.

این شرکت هم اکنون از پودر متالورژی GKN و پارماتک(Parmatech) برای ساخت قطعات وسایل نقلیه استفاده می‌کند و مشتریان فعلی آن شامل شرکت‌های فولکس‌واگن، ویلو(Wilo)، صنایع اوکی(Okay Industries) و گروه پزشکی پریمو (Primo) هستند.

فولکس‌واگن در حال حاضر از این تکنولوژی برای اجزای قابل تنظیم مثل حلقه‌های سوئیچ و پلاک خودرو استفاده می‌کند، اما در نهایت قصد دارد از آن برای اجزای مهمتر مانند پایه‌های آینه‌ها و سر دنده استفاده کند و همانطور که انتظار می‌رود، Metal Jet می‌تواند نقش مهمی در ساخت خودروهای برقی این شرکت ایفا کند.

مشتریان از سال آینده قادر به آپلود مدل‌های سه بعدی خود به سرویس تولیدی Metal Jet خواهند بود. سپس مهندسان HP کمک خواهند کرد تا طرح‌های خود را بسازند و مشتریان را در این راه، راهنمایی می‌کنند. البته HP اعلام کرده است که برخی از طرح‌ها با Metal Jet سازگار نخواهند بود.

شرکت انتظار دارد که پیش‌خرید چاپگرهای Metal Jet را اوایل سال 2020 و با قیمت اولیه 400 هزار دلار برای مشتریان ممکن کند تا در سال 2021 بتوانند از آنها استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا