نیروی انسانی کارآمد و محیط مناسب لازمه ایجاد کسب‌وکار

 سورنا ستاری امروز در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان استان گلستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ماهیت صنعت با کارخانه متفاوت است، اظهار کرد: این صاحب سیستم است که انتخاب می‌کند کارخانه داشته باشد یا صنعت. هیچ کس را نمی‌توان ملزم به این کرد که «R&D» داشته باشد.

وی به ورشکستی برخی از کارخانه‌ها اشاره کرد و افزود: صاحبان این کارخانه‌ها خط تولیدی را از خارج کشور بدون اینکه بومی‌سازی شود، وارد کردند و در بعد از مدتی ‌با مشکل مواجه شدند.معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور تاکید کرد: دانش و تکنولوژی یادگرفتنی است و نمی‌توان آن را با پول خریداری کرد.

ستاری در ادامه گفت: گلستان در برخی از حوزه‌ها از جمله کشاورزی و گردشگری جزو استان‌های پیشرو است، اما در حوزه دانش‌بنیان با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خوبی در این استان داریم، افزود: باید فرهنگ‌سازی جدیدی در استان برای توسعه این حوزه صورت گیرد. محیط کسب‌وکار تنها بوسیله دولت ایجاد نمی‌شود و نیاز به فرهنگ مردم استان و کار و تلاش دارد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به فعالیت بیش از 3700 شرکت دانش‌بنیان در کشور، گفت: بیش از 130 تا 140 نوع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا