باکتری مخفی که عامل 90 درصد زخم‌های معده است

نزدیک به دوسوم از افراد درگیر عفونت ناشی از باکتری‌های بیماری‌زا هستند که در چندین دهه اخیر بسیار شایع شده است.
 
Hpylori یا هلیکوباکتر پیلوری نوعی باکتری مخفی است که بدون معاینه‌های پزشکی مناسب غیر قابل تشخیص می‌باشد.
 
بسیاری از مردم بر این باورند که علائمی چون نفخ، سوزش سر دل، رفلاکس معده و مری، اسهال، یبوست و درد در بالای شکم از عملکردهای طبیعی بدن است، در حالی که این علائم نشان از وجود این باکتری خطرناک می‌باشد.
 
گفتنی است که باکتری H پیلوری عامل اصلی التهاب معده بوده و حدود 90 درصد زخم‌های معده ناشی از آن است. همچنین این باکتری باعث بروز اختلالات قلبی و عروقی، میگرن و اختلال در گردش خون دست و پا می‌شود.
 
بسیاری از مردم از طریق مصرف غذا و آب آلوده و رعایت نکردن بهداشت با این باکتری هم آغوش می‌شوند. لذا لازم است که افراد نظافت و بهداشت فردی را رعایت کرده و در صورت رفتن به رستوران از بهداشتی بودن غذاهای آن مطمئن گردند.
 
نکته حائز اهمیت این است که نزدیک به 80 درصد موارد باکتری H پیلوری قابل درمان هستند و آنتی بیوتیک‌ها در این راه درمانی نقش مهمی را ایفا می‌کنند، اما با این وجود لازم است که افراد به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، حفظ یک رژیم غذایی خوب نیز در محفوظ ماندن معده از هلیکوباکتری نقش دارد. همچنین مصرف میزان زیادی از ویتامین‌های A,A,E گامی مهم در حفظ دیواره معده و پیشگیری از زخم‌های آن است.
 
در پایان باید گفت که منبع اولیه H پیلوری به طور کامل شناخته شده نیست، اما توصیه‌های پزشکی اعم از شست‌وشوی مداوم دست‌ها و سالم بودن آب آشامیدنی برای اجتناب از این مشکل وجود دارد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا