مرکز درمان ناباروری در بیرجند راه اندازی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در آیین بهره برداری این طرح ها گفت: مراحل تکمیل و تجهیز مرکز ناباروری رویش خراسان جنوبی در بیرجند امسال به پایان رسیده است. 
کاظم قائمی با اشاره به شروع این پروژه از سال 96 اظهار داشت: این مرکز در 800 متر زیربنا با 25 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار راه اندازی شد. 
وی افزود: آزمایشگاه « آی وی اف» و « آی یو آی»، اتاق عمل، بخش بستری زنان و نمونه گیری از جمله بخش های مرکز نازایی رویش است. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند شب گذشته در دیدار با اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مرکز ناباروری و نازایی رویش استان اکنون فاقد فوق تخصص نازایی است خواستار جذب فوق تخصص در این مرکز شد. 
قائمی یادآور شد: آمار ناباروری و نازایی در استان بالاست که با جذب فوق تخصص نازایی نیاز مراجعه بیماران به خارج استان برطرف می شود. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند زیربنای مرکز جامع سلامت شهری قائم را 500 متر مربع عنوان کرد و گفت: برای ساخت این مرکز 7 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل کمک خیران هزینه شده و ساخت آن نیز به عهده مجمع خیرین سلامت استان بوده است. 
وی با اشاره به بخش های مختلف این مرکز اظهار داشت: آزمایشگاه بهداشت محیط و حرفه ای دندانپزشکی و غیره از جمله خدمات ارایه شده در این مرکز است. 
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این مرکز از سال 95 آغاز شد، بیان کرد: مرکز خدمات سلامت شهری قائم در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع ساخته شده است. 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه چهارشنبه برای انجام سفر 2 روزه وارد بیرجند شد. 
15 طرح بهداشتی، درمان و آموزشی در هفتمین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی افتتاح و عملیات اجرایی 2 طرح دیگر آغاز می شود. مجموع سرمایه گذاری این طرح ها حدود 40 میلیارد تومان اعلام شده است. 
قاضی زاده هاشمی دیشب پس از ورود به بیرجند پنج طرح حوزه سلامت را در مرکز استان افتتاح و با اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دیدار کرد. 
طرح های بهداشت و درمان خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر بهداشت در شهرستان های قاینات و فردوس به بهره برداری می رسد. 
استان مرزی خراسان جنوبی دارای 13 بیمارستان در 11 شهرستان است که با 950 تخت بیمارستانی فعال به بیماران خدمات دهی می کنند. 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیش از این 6 سفر دیگر به خراسان جنوبی داشته که در این مدت طرح های بهداشتی، درمانی و آموزشی زیادی به بهره برداری رسیده یا اعتبار مورد نیاز برخی طرح ها تامین شده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا