نخستین هتل های زنجیره ای رباتیک دنیا تاسیس شد

 یک هتل زنجیره ای در ژاپن ربات های مختلفی را به جای نیروهای انسانی به کار گرفته است.این نخستین هتل زنجیره ای دنیا با کارمندان مکانیکی است. علاوه بر کارمندان نام هتل نیز جالب است. این هتل های زنجیره ای Henn ne نام دارند که در زبان ژاپنی به معنای عجیب است.

 نخستین هتل این زنجیره در سال ۲۰۱۵ در ناگاساکی تاسیس شد و از سوی گینس به عنوان نخستین هتل با کارمندان رباتیک اعلام شد.به هر حال یک شعبه از این مجموعه به نام  هتل مایهام در شرق توکیو  قرار دارد. در این هتل دایناسورهای رباتیک مجهز به حسگر حرکت به مهمانان خوشامد می گویند.

 در قسمت پذیرش، مهمانان در یک سیستم تبلتی می توانند زبان مورد نظر خود(ژاپنی، انگلیسی، چینی یا کره ای) را برای برقراری ارتباط با ربات ها انتخاب کنند.از سوی دیگر هر اتاق دو مینی ربات دارد که Tapia نام دارند. آنها به مهمانان کمک می کنند تا کارهای مختلف از تغییر کانال تلویزیون گرفته تا پخش موسیقی را انجام دهند.

البته چند نیروی انسانی در هتل حضور دارند تا در صورت بروز اختلال وارد عمل شوند.در حال حاضر ۸ هتل رباتیک در سراسر ژاپن فعال هستند. جالب آنکه برخی از ربات ها دایناسور و برخی دیگر اشکال مختلفی دارند.

به هرحال در کشوری مانند ژاپن که با کاهش نیروی کار روبرو است استفاده از ربات ها برای تمیز کردن اتاق های هتل و پذیرش راه حل بسیار مناسبی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا