۱۵ درصد خانواده‌ها مشكل ناباروری دارند

 هرچند پس از ترویج شیوه لقاح خارج رحمی بسیاری از مشكلات حل شد اما این روش ها تنها در مورد افرادی كاربرد دارد كه ضعف باروری دارند. در حالی كه ما با زوج هایی روبه رو هستیم كه اصلاً امكان باروری در آنها وجود ندارد. افرادی كه با شرایطی همچون: نبودن تخمك یا اسپرم یا هر دو، وجود نواقص ژنتیكی در اسپرم و تخمك یا هر دو، سن بالا و در نتیجه عدم تشكیل جنین، وجود رحم غیر طبیعی (در حالی كه اسپرم و تخمك سالم وجود دارد) مواجه هستند. در واقع در تمامی موارد ذكر شده زوج های نابارور نیازمند استفاده از گامت، جنین یا رحم شخص ثالث زیر نظر مراکز معتبر و متخصصانی با تجربه هستند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی _ ابن سینا، قسمت هشتم از سری جدید برنامه علمی- آموزشی "پایان ناباروری" که روز شنبه 17شهریورماه ساعت 19 از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد، ضمن اشاره به تاریخچه کاربرد روش های جایگزین در درمان ناباروری همچون اهداء جنین و تخمک به شرح و بررسی مراحل دریافت خدمات اهدا در بیماران می پردازد.

گفتنی است برخورداری اهداکننده و دریافت کننده از سلامت متعارف عمومی، تشابه خصوصیات ظاهری (فنوتیپی) اهداکننده و محرمانه ماندن هویت اهدا کننده از دریافت کننده از موارد مورد توجه در اهدا است.

همچنین، به دیدگاه های زوج دریافت کننده در زمینۀ خصوصیات فرهنگی و اعتقادی اهدا کننده نیز بسیار توجه می شود که پس از احراز ضرورت درمان به روش جایگزین (اهدا) و با رعایت حداقل شاخصهای ضروری در انتخاب اهدا کنندگان و دریافت کنندگان، نسبت به ارزیابی، پذیرش یا رد درمان دریافت کننده و اهدا کننده اقدام می شود.

بنابراین باید خاطر نشان شد: 'اهدا' رویکردی است که مراکز درمانی در راستای استفاده از روش های جایگزین برای درمان ناباروری اتخاذ کرده اند؛ این روش از نظر علمی برای زوج های نابارور نتیجه بخش بوده و باعث شده روش های جایگزین مورد توجه هرچه بیشتر قرار گیرد.

لازم به ذکر است که برنامه پایان ناباروری هر هفته، روزهای شنبه ساعت 19 با حضور متخصصان مرکز درمان ناباروری ابن سینا از شبکه چهار سیما با هدف پرداختن به حفظ باروری، درمان ناباروری و موضوعات مرتبط به آن پخش می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا