حل مشکلات اقتصادی با پیوند دانشگاه و مراکز علم و فناوری

دکترغلامی صبح دوشنبه درآیین افتتاح کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری با اشاره به اینکه دستاوردهای خوبی را در حوزه فناوری و اقتصاد با رویکرد استفاده از دانش داشته ایم، اظهار داشت: در شرایط فعلی در مجموع ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور داریم که پارک علم و فناوری اصفهان قدیمی ترین آنهاست.

وی افزود: تعداد قابل توجهی مراکز رشد در پارک های علم و فناوری ایجاد کردیم که این مراکز رشد از ایده های نو در حوزه فناوری پشتیبانی می کنند.
وزیرعلوم افزود: پارک ها محل استقرار مراکز متعدد و بویژه دانش بنیان هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار شرکت دانش بنیان در مراکز رشد داریم که از سرعت توسعه خوبی برخوردارند و دستاوردهای خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.
دکترغلامی با بیان اینکه ۴۳ هزار شغل در این مجموعه شرکت ها فراهم شده است، تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد شغل های پایدار هستیم که ارتباط مستقیم با دستاوردهای علم و فناوری داشته باشد.
وی افزود: تلاش داریم پیوند محکمی بین دانشگاه و مراکز علم و فناوری ایجاد کنیم به طوری که دانشجویان ما بتوانند به راحتی از مراکز رشد و علم و فناوری در جهت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی که اکنون با آن مواجهیم، استفاده کنند که اگر این پیوند برقرار بشود ما افق روشنی خواهیم داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا