برترین فناوری‌های پوشیدنی رونمایی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، نمایشگاه "ایفا" یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های صنعتی در آلمان است. نمایشگاه ایفا یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های الکترونیک و لوازم خانگی است که از سال ۱۹۲۴ تا ۱۹۳۹ هر ساله برگزار می‌شد اما این نمایشگاه از سال ۱۹۵۰ طوری برنامه‌ریزی شد که هر دو سال یک بار برگزار شود و این روند تا سال ۲۰۰۵ نیز ادامه داشت اما از سپتامبر همان سال به روند سابق برگشت و اکنون این نمایشگاه هر سال در برلین آلمان برگزار می‌شود.

امسال نیز نمایشگاه ایفا۲۰۱۸ از روز ۳۱ اوت (۹ شهریور) در شهر برلین آلمان آغاز شده و روز  ۵ سپتامبر(۱۴ شهریور) پایان خواهد یافت.

این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی را در اختیار شرکت‌های مختلف قرار می‌دهد تا آخرین محصولات خود را در معرض دید بازدید کنندگان پرشمار نمایشگاه قرار دهند. به دلیل پوشش گسترده رسانه‌های آلمانی و تبلیغات گسترده، ایفا توانسته‌ است به یک نمایشگاه بین‌المللی تبدیل شود و در طی تاریخ، نوآوران و شرکت‌های بزرگ را به سمت خود جلب کند.

اکنون قصد داریم تا پنج فناوری برتر پوشیدنی را که در این نمایشگاه رونمایی شد معرفی کنیم.

۱. دستبند هوشمند "شارژ ۳"(Charge ۳)

جدیدترین ردیاب کمپانی آمریکایی "فیت‌بیت" یک دستبند هوشمند است که در اوایل این هفته در نمایشگاه ایفا در برلین رونمایی شد. این دستبند هوشمند تناسب اندام ، "شارژ ۳"(Charge ۳)  نام دارد. طراحی خاص و تنوع  در رنگ و بند (لاستیک استاندارد، سیلیکون، پارچه و چرم) این محصول را به یک فناوری جذاب و پرطرفدار تبدیل کرده است.

دستبند مذکور پوششی ضد آب داشته و می‌تواند بر ضربان قلب، خواب و میزان ورزش شنای کاربر نظارت کند. لازم به ذکر است که این دستبند قابل اتصال به گوشی‌های هوشمند نیز است. همچنین حسگر میزان اشباع اکسیژن این دستبد نیز بر روی اپلیکیشن Ionic  قابل استفاده است.

در مقایسه با دستبند شارژ۲ که در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد، دستبند شارژ۳ ، صفحه نمایش بزرگ‌تر و کاملا لمسی دارد و می‌تواند کلیه گام‌های معمول کاربر را ردیابی کند. شارژ ۳ با قیمت پایه ۱۴۹.۹۵ دلار و در ماه اکتبر عرضه خواهد شد.

۲. ساعت هوشمند "ویوواسمارت۴"(Vivosmart ۴)

"گارمین" شرکت اصلی گروه شرکت‌هایی است که در سال ۱۹۸۹ توسط "گری بول" و "مین کارو" در ایالات متحده آمریکا بنیانگذاری شد.

این شرکت‌ها در زمینه ساخت و تولید دستگاه‌های موقعیت‌یابی جهانی(جی.پی.اس)  فعالیت دارند.

شرکت گارمین نیز در عرضه فناوری‌های پوشیدنی تقریبا همانند شرکت فیت‌بیت شهرت داشته و شناخته شده است. امسال نیز این شرکت در نمایشگاه ایفا از آخرین ردیاب تناسب اندام خود به نام "ویوواسمارت۴" (Vivosmart ۴) که طراحی خاص و منحصر به فرد و ظریفی دارد، رونمایی کرد. لازم به ذکر است دستبند ردیاب تناسب اندام گارمین اپلیکیشن شرکت‌های دیگر را پشتیبانی نمی‌کند.  

گارمین این دستبند را نوعی باتری بدن می‌نامد زیرا محصول فوق نیز همانند دیگر ردیاب‌های تناسب اندام می‌تواند گام‌ها، فعالیت، ضربان قلب، خواب و میزان ورزش شنای کاربر را اعلام کند. تنوع رنگ این محصول زیاد است و بنابر برنامه ریزی‌ها گارمین قصد دارد طی ۵ هفته آینده این دستبند را با قیمت ۱۲۹.۹۹ دلار عرضه کند.

۳. ساعت هوشمند" WSD F۳۰"

شرکت الکترونیکی کاسیو نیز طی این نمایشگاه از ساعت فوق هوشمند سری Pro Trek Smart خود به نام " WSD F۳۰" رونمایی کرد. ساعت مذکور مجهز به جی.پی.اس بوده و قابلیت ردیابی در حالت آفلاین را نیز دارد که این موضوع این ساعت را بسیار منحصر به فرد ساخته است. همچنین ساعت یاد شده دارای صفحه نمایشی با "حالت تصاویر تک رنگ"(monochrome mode) نیز است که این قابلیت کاربر را قادر می‌سازد تا بتواند بدون شارژ کردن ساعت تا ۳ روز از آن استفاده نماید. ساعت فوق به‌صورت آفلاین قادر به نمایش نقشه‌های رنگی است.

ساعت هوشمند WSD F۳۰ از ماه ژانویه و با قیمت ۵۴۹ دلار عرضه خواهد شد.

۴. ساعت هوشمند "فول گارد ۲.۵"(Full Guard ۲.۵)

شرکت ایتالیایی "دیزل" نیز در نمایشگاه ایفا از ساعت هوشمند مبتنی بر "اندروید پوشیدنی"(Wear OS) خود رونمایی کرد.

اندروید پوشیدنی یک نسخه از  سیستم عامل اندروید است که برای ساعت‌های هوشمند و دیگر ابزارهای پوشیدنی طراحی شده است.

فول گارد بزرگ‌ترین ساعت هوشمند دنیا با اندازه‌ نمایشگر ۲.۵ اینچی و قابی ۴۸ میلی‌متری است. ساعت مذکور مجهز به حسگر ضربان قلب بوده و جی‌پی‌اس نیز درون آن برای ردیابی تناسب اندام تعبیه شده است. بنابر گفته شرکت دیزل با یک تا دو بار شارژ در روز می‌توان از این ساعت استفاده نمود.

ساعت فول گارد در ماه اکتبر عرضه خواهد شد اما قیمت آن تاکنون مشخص نشده است.

۵. ساعت هوشمند" Fes Watch U"

شرکت ژاپنی سونی نیز در ایفا ۲۰۱۸ از ساعت هوشمند خو به نام "Fes Watch U" رونمایی کرد. سونی از "کاغذ الکترونیک مبتنی بر جوهر"(e-ink paper) برای صفحه نمایش ساعت هوشمند خود استفاده نموده است.

کاغذ الکترونیک به همراه جوهر الکترونیکی، به طیفی از فناوری‌های صفحه نمایش گفته می‌شوند که تصویری شبیه اثر جوهر بر روی کاغذ را به وجود می‌آورند. این کاغذها همانند کاغذهای معمولی و بر عکس صفحه نمایش‌های معمولی که از خود نور دارند تنها نور محیط را بازتاب می‌کنند.

شرکت سونی قصد دارد این ساعت هوشمند خاص را با قیمت پایه ۷۰۰ دلار عرضه کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا