انعقاد قرارداد همکاری مشترک بین دانشگاه علم و فرهنگ و IMC اتریش

 به منظور توسعه دوره های تخصصی و با هدف ورود دانش تئوری و مهارت های عملی در بخش گردشگری وهتل داری به کشور، دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه IMC اتریش قرارداد همکاری امضا کردند.

به موجب این قرارداد، اعضای هیات علمی و دانشجویان ارشد و دکتری رشته های گردشگری و هتل داری در دوره های «اکوتوریسم»، «گردشگری ورزشی»، «گردشگری فرهنگی»، «مدیریت مقصد»، «گردشگری سلامت»، «فناوری اطلاعات، ارتباطات» و «مدیریت هتل داری» به صورت تئوری و نظری آموزش های تکمیلی و مهارتی را طی نموده و برای تدریس درکالج بین المللی گردشگری ایران و اتریش تربیت خواهند شد.    

پروفسور آنسفلنر- رییس دانشگاه IMC درجریان بازدید از دانشگاه علم و فرهنگ و انعقاد این قرارداد گفت: بیش از 98 درصد فارغ التحصیلان رشته های گردشگری و هتل داری دانشگاه IMC در مراکز گردشگری و هتل های کشورهای عضو اتحادیه اروپا شاغل هستند و دوره های مهارتی این دانشگاه از نظر اشتغال مورد توجه است.

وی با اشاره به مشترکات دانشگاه های علم و فرهنگ و IMC گفت: توجه مستمر هر دو دانشگاه به مقوله کارآفرینی، اهمیت اشتغالزایی با توجه به نیاز جامعه، غیردولتی بودن و برخورداری از دانشکده گردشگری در هر دو دانشگاه از نکات موثر و مهم در این همکاری محسوب می شود.

دکترسیدسعید هاشمی -رییس دانشگاه علم و فرهنگ- نیز گفت: درپی انعقاد تفاهم نامه مشترک همکاری درتیرماه سال جاری در دانشگاه IMC اتریش، علاوه بر تبادل استاد و دانشجو و برگزاری کنفرانس ها و نمایشگاه های مشترک، تربیت مدرس یکی از بندهای پیش بینی شده این تفاهم نامه بود که نخستین قرارداد برای تربیت مدرس با هدف انتقال دانش و مهارت روز دنیا در بخش های گردشگری و هتل داری در فاصله ای کم تر از دو ماه منعقد گردید و این امر حاکی از عزم جدی طرفین برای عملیاتی شدن بندهای تفاهم نامه است. 

وی افزود: براساس این قرارداد؛ همکاری دو دانشگاه در طی مدت 5 سال و به صورت انحصاری برای دانشگاه علم و فرهنگ پیش بینی شده است که این امر باعث خواهد شد تا امکان ارائه دوره ها توسط مدرسان آموزش دیده به کشورهای منطقه از جمله تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان و… نیز فراهم گردد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا