دانشگاه علم و فرهنگ میزبان هیئت اتریشی دانشگاه IMC اتریش شد

در جریان سفر رییس دانشگاه علم و فرهنگ به اتریش و امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری با دانشگاه IMC ، صبح امروز 5شهریورماه هیئت دانشگاه اتریشی متشکل از  دکتر کارل انسفلنر – رئیس دانشگاه آی ام سی،  دکتر هینز مایکل بویر – موسس دانشگاه آی ام سی و دکتر ایریس وارینگر – مدیر امور بین الملل آی ام سی میهمان این دانشگاه بودند. در اين نشست مشترک روسا و معاونین دانشگاه علم و فرهنگ با همتایان اتریشی خود در خصوص توانمندی ها و قابلتیهای هردو دانشگاه اطلاعاتی ارائه شد.

دکتر سید سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به دستاوردهای جهاددانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان برترین دانشگاه این نهاد گفت: دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان دانشگاه نسل سوم، تلاش دارد تا با رویکرد کارآفرینی به بالندگی بیش‌تری در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دست یافته و نقش موثرتری در ایجاد اشتغال، توسعه تکنولوژی و حل معضلات جامعه ایفا نماید؛ چراکه توسعه ملی و حل مسایل جامعه به روش علمی از مهم ترین وجوه کلیدی دانشگاه‌های نسل سوم است.

ریس دانشگاه علم و فرهنگ  تاکید کرد : توسعه همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور، در مسیر توسعه علمی و حضور در عرصه‌های بین المللی از اهداف و برنامه های بسیار مهم این دانشگاه است که در این راستا تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه‌های upm در کشور مالزی، خزر در کشور باکو و imc در کشور اتریش نیز با همین هدف صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علم و فرهنگ وابسته به جهاددانشگاهی است که در حال حاضر در قالب چهار معاونت «آموزشی»، «پژوهشی»، «دانشجویی، فرهنگی»، «پشتیبانی» و پنج دانشکده «فنی و مهندسی»، «هنر و معماری»، «علوم انسانی»، «علوم گردشگری» و «علوم پایه و فناورى‌هاى نوین زیستى» فعالیت می‌کند و با 138 عضو هیات علمی و 600 استاد مدعو، در80 رشته تحصیلی(5 رشته در مقطع دکتری،46 رشته در مقطع‌ کارشناسی‌ارشد و 29 رشته در مقطع کارشناسی) به حدود8000 دانشجو، خدمات علمی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و کارآفرینی ارایه می‌نماید.

در ادامه این نشست دکتر هینز مایکل بویر – موسس دانشگاه آی ام سی به دستارودها و قابلیت های دانشگاه ام آی سی  اشاره کرد و گفت: ازاینکه دانشگاه علم و فرهنگ نیز به مانند ما یک دانشگاه نسل سومی و کارافرین است بسیار خوشحالیم و امیدواریم بتوانیم فعالیتهای گسترده  علمی در کنارهم انجام دهیم.

موسس دانشگاه آی ام سی افزود: امیدواریم بتوانیم دوره های مشترکی در حوزه های مختلف به خصوص در حوزه گردشگری با دانشگاه علم و فرهنگ برگزار کنیم تا گواهی نامه این دوره ها مشترکا از سوی دانشگاه ام آی سی و علم و فرهنگ صادر شود.

دکتر مایکل بویر با اشاره به برگزاری دوره های موفقی که در کشورهایی چون عمان داشته اند، خاطرنشان کرد: درایران نیز می توانیم تجربیات مان را به اشتراک گذاشته تا بتوانیم نیروی بیشتری در حوزه گردشگری تربیت کنیم.همچنین حاضریم به دانشگاه علم و فرهنگ کمک کنیم تا بتوانند در توسعه گردشگری و هتلداری اولین باشند.

گفتنی است ، بر اساس تفاهم‌نامه منعقده بین دو دانشگاه علاوه بر تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک آموزش‌های تخصصی گردشگری، هتل‌داری، مدیریت گردشگری، گردشگری سلامت و مدیریت اکوتوریسم در دستور کار قرار گرفته بود. همچنین دوره‌های کوتاه مدت آموزشی تخصصی در حوزه مدیریت هتلداری و مدیرت گردشگری  یکی از محورهای این همکاری است.گفتنی است، دانشگاه IMC  یکی از دانشگاه‌های برتر اتریش است که در حوزه گردشگری و هتلداری کارهای بسیار خوبی را در سطح اروپا انجام می‌دهد.

درنتیجه این جلسات منجر به عقد قراردادی برای تربیت مدرس در حوزه گردشگری و هتلداری گردید که در قالب دوره‌های فشرده یک تا دوماهه برگزار خواهد شد و اساتید اتریشی به ایران می‌آیند و کل فرایند آموزش در دانشگاه علم و فرهنگ انجام خواهد شد.

درادامه این جلسات نیز هیئت اتریشی از دانشگاه علم و فرهنگ،پارک علم و فناوری و واحدهای مختلف دانشگاه بازدید کردند.

 

 

گزارش:فرگل غفاری

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا